• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

فروش هواوی در سال 2023 به 100 میلیارد دلار می رسد / آیا غول چینی اپل را به چالش می کشد؟

  • کد خبر : 33133
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
فروش هواوی در سال 2023 به 100 میلیارد دلار می رسد / آیا غول چینی اپل را به چالش می کشد؟

اکوایران: هواوی توانسته در سال 2023 فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و رقبای خود از جمله اپل را به چالش بکشد.

اخبار اقتصادی، درآمد هواوی در سال 2023 9 درصد افزایش یافته است، بنابراین این شرکت به عنوان موتور فناوری چین می تواند رقبایی مانند اپل را به چالش بکشد.

به گزارش بلومبرگ، همزمان با افزایش تحریم های آمریکا علیه بخش فناوری چین به ویژه در زمینه تولید ریزتراشه های پیشرفته، این شرکت توانسته است پیشرفت های مهمی در زمینه ریزتراشه ها داشته باشد.

گزارش ها نشان می دهد که فروش هواوی به بیش از 700 میلیارد یوان (7.98 میلیارد دلار) افزایش یافته است که سریع ترین رشد فروش این شرکت در سال های اخیر است. موفقیتی که به لطف افزایش فروش گوشی های هوشمند و تجهیزات مرتبط با فناوری 5G به دست آمده است.

علاوه بر این، درآمد این شرکت چینی به صورت فصلی و طبق برآورد بلومبرگ 27 درصد افزایش یافته و به حداقل 243.4 میلیارد یوان رسیده است. این افزایش قابل توجهی نسبت به سه ماهه سوم سال 2023 است، زمانی که درآمد هواوی رشد کمی داشت.

این شرکت فناوری در سال 2023 پس از عرضه گوشی هوشمندی که دارای فناوری پیشرفته پردازشگر 7 نانومتری Kirin بود، شهرت بیشتری به دست آورد. پیشرفت‌های هوآوی در زمینه پردازنده‌ها، بحث‌هایی را در داخل ایالات متحده در مورد اینکه آیا محدودیت‌های ایالات متحده در بخش فناوری چین شکست خورده است، دامن زده است.

پس از اینکه ایالات متحده در سال 2019 هواوی را از عرضه کنندگان خارجی منع کرد، این شرکت بار دیگر در حال تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در بازار گوشی های هوشمند است.

از سال 2019، زمانی که ایالات متحده هواوی را در لیست سیاه قرار داد، این شرکت از حمایت داخلی قابل توجهی برخوردار بوده است. به عنوان مثال، اپراتورهای مخابراتی دولتی چین قراردادهای پرسود 5G و رایانش ابری را به هواوی منعقد کرده اند.

تلفن همراه هوشمند این شرکت با نام «میت 60 پرو» از زمان عرضه در آگوست 2023 تاکنون توانسته از نظر سهم بازار از گوشی موبایل آیفون 15 اپل پیشی بگیرد.این شرکت چینی موفق در زمینه ریزتراشه ها نیز پیشرفت چشمگیری داشته است که ایالات متحده به آن دست یافته است. دولت پرزیدنت جو بایدن برای محدود کردن تلاش کرده است.

هوآوی که به طور سنتی پیشرو در گوشی‌های هوشمند و تجهیزات شبکه است، در حال ساخت شبکه‌ای از کارخانه‌های تولید تراشه است و حدود 30 میلیارد دلار بودجه از دولت و زادگاهش شنژن دریافت می‌کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33133

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.