• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
5

شرکت گاز از مردم خواست لباس گرم بپوشند تا کمتر گاز مصرف کنند!

  • کد خبر : 33019
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
شرکت گاز از مردم خواست لباس گرم بپوشند تا کمتر گاز مصرف کنند!

اخبار اقتصادی، غلامرضا کوشکی، رئیس مرکز کنترل گاز کشور در مورد نیاز مصرف گاز وی تصریح کرد: میزان گاز مصرفی بخش خانگی و تجاری در فصل تابستان بیشتر در حوزه پخت و پز و مصرف آب گرم معادل 25 درصد تولید است اما با شروع فصل سرما از آبان ماه روند مصرف گاز در بخش تجاری و خانگی افزایش می یابد و در زمستان به حداکثر خود می رسد.

وی مصرف گاز در بخش خانگی را در روز جمعه به 65 درصد تولید رساند و افزود: مصرف گاز در بخش خانگی در فصل زمستان به 80 تا 85 درصد می رسد که درصد زیادی از گاز تولیدی را شامل می شود. در کشور اما اگر تنها 10 درصد در مصرف گاز صرفه جویی شود، تا 50 میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه جویی می شود.

رئیس مرکز کنترل گاز کشور گفت: هموطنان در بخش های خانگی، تجاری و اداری می توانند با رعایت نکات بسیار ساده از جمله حفظ دمای مطلوب در منزل 18 تا 21 درجه به کاهش 10 درصدی مصرف گاز کمک کنند.

کوشکی با بیان اینکه لباس مردم ما در خانه در تابستان و زمستان شبیه هم است، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مردم ما در فصل سرد سال لباس زمستانی در خانه ندارند، در حالی که اگر در خانه لباس گرم بپوشند می توانند دما را تحمل کنند. . 18 تا 21 درجه در خانه انجام آسان.

وی بهره گیری از فضای گرم خانه و استفاده از شعله گاز مناسب برای پخت و پز را در کاهش مصرف گاز موثر دانست و اظهار داشت: هموطنانی که معمولا در طول روز در خارج از منزل هستند دمای سیستم گرمایشی منزل را پایین بیاورند. آن را روشن کنید از قرار دادن کتری روی گاز در طول روز خودداری کنید.

رئیس مرکز کنترل گاز کشور یادآور شد: بسیاری از مراکز خرید در فضای پیاده رو از سیستم گرمایش تابشی استفاده می کنند که انرژی حرارتی زیادی را هدر می دهد و گاز زیادی مصرف می کند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33019

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.