• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

این وسایل بیشترین مصرف برق را دارند

  • کد خبر : 42525
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳
این وسایل بیشترین مصرف برق را دارند

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از وزارت نیرو مصرف انرژی تمامی لوازم خانگی به خصوص لوازم خانگی متفاوت است، مثلاً در برخی از وسایل مانند اتو و مایکروفر مصرف انرژی بیشتر است و در برخی مانند یخچال که همیشه روشن است این مصرف انرژی نسبتاً زیاد است. پایین تر با اطلاع از میزان مصرف برق هر دستگاه، افراد می توانند میزان مصرف آن را کنترل کرده و به طور کلی بر مصرف برق لوازم خانگی نظارت داشته باشند. ماشین لباسشویی با 2500 وات بیشترین مصرف برق و چرخ گوشت با 500 وات کمترین مصرف برق را در بین لوازم خانگی دارند. 20 درصد مصرف برق خانگی مربوط به لباسشویی است و به همین دلیل این کالا در بین لوازم خانگی در رتبه اول قرار دارد.

یکی از مهم ترین راه های کاهش مصرف انرژی ماشین لباسشویی روشن نکردن ماشین در ساعات اوج مصرف، جداسازی لباس های کثیف از کثیف ترین، استفاده از حداقل تنظیم ساعت 30 دقیقه در صورت اتصال به آب سرد و داغ بهتر است زیرا اگر فقط به آب سرد وصل باشد، مقدار برق مصرفی برای تبدیل آب سرد به آب گرم و خشک شدن لباس بیشتر می شود. با مقایسه مصرف برق ماشین لباسشویی با ماشین ظرفشویی، مردم می توانند تصمیم بگیرند که کدام را کمتر استفاده کنند یا از تایمر برای بهینه سازی مصرف انرژی استفاده کنند.

ملزومات تابستانی

اما با فرا رسیدن فصل تابستان به دلیل گرمای هوا به طور طبیعی استفاده از وسایل خنک کننده بیشتر می شود. دو نوع از این دستگاه ها که مصرف برق آنها نیز در نظر گرفته شده است، یخچال های گازی و آبی هستند. در بین این دو، یخچال های گازی مصرف برق بسیار بیشتری نسبت به یخچال های آبی دارند و به همین دلیل دولت در ماه های اخیر هشدارها و توصیه های زیادی به مصرف کنندگان خود داده است.

امروزه مناطق گرم دیگر با کولر آبی یا پنکه خنک نمی‌شوند و برای فصول گرم سال باید از کولر یا اسپلیت استفاده کرد، در حالی که در مناطق سرد می‌توان فصول گرم را با کولر آبی یا پنکه بیش از مقدار برق سپری کرد. مصرف انرژی خانه افزایش نمی یابد و در نتیجه فشار اضافی به نیروگاه ها وارد نمی کند، به جرات می توان گفت 55 درصد انرژی مصرفی سالانه یک خانواده مربوط به کولرها است.

متخصصان تهویه مطبوع توصیه می کنند در فصول سرد و گرم سال دمای تقسیم را به دمای متوسط ​​تنظیم کنید. همچنین سالی یک بار دستگاه را نگهداری کنید تا برای تنظیم دمای مناسب خانه مجبور به افزایش سطح تقسیم و روشن ماندن آن برای مدت طولانی نباشید.

کولر گازی چقدر برق مصرف می کند؟

مصرف برق تقسیم شده در یک ساعت 2900 وات است. اگر اسپلیت فقط با فن کار کند برق کمتری مصرف می کند و مصرف آن به 750 وات در ساعت می رسد اما باید در نظر داشته باشید که کولرهای پنجره ای از وسایل پرمصرف محسوب می شوند. یک کولر گازی پنجره ای بین 400 تا 2425 وات برق مصرف می کند. مصرف برق این دستگاه نسبت به کولر آبی 5 برابر بیشتر است. میزان برق مصرفی روزانه یک کولر گازی پنجره ای برابر با 50 ساعت کارکرد مداوم تلویزیون و میزان برق مصرفی روزانه یک کولر گازی پنجره ای برابر با میزان برق مصرفی یک پنکه سقفی در مدت پنج روز مداوم است. عمل. از طرفی مصرف برق یک کولر گازی پنجره ای معادل دو روز کارکرد مداوم فریزر می باشد.

اما جالب است بدانید که کولرهای گازی نوع «اینورتر» کمترین مصرف برق را نسبت به کولرهای معمولی دارند، زیرا کولرهای گازی اینورتر با توجه به نیاز محیط، سرعت کمتر یا بالاتری به کمپرسور می دهند، یعنی در اینورتر هوا در تهویه مطبوع کمپرسور با سرعت ثابت نیست و در واقع قابلیت تنظیم دور کمپرسور باعث کاهش مصرف انرژی آن می شود، بنابراین اگر می خواهید یک کولر گازی با مصرف برق کمتر داشته باشید بهتر است از اینورتر استفاده کنید. دستگاه های تهویه مطبوع

کاهش مصرف برق در کولرهای آبی.

اما اگرچه چیلرهای آبی نسبت به انواع اسپلیت برق کمتری مصرف می کنند، اما در نظر گرفتن برخی راهکارها می تواند میزان برق را کاهش دهد. افزایش مصرف برق می گوید: سیستم های سرمایشی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان برق در فصل گرما محسوب می شوند. و نصب سایبان بر روی کولرهای آبی و بر روی کندانسور واحدهای تهویه مطبوع می تواند باعث کاهش موثر و ویژه در مصرف برق شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از این محلول ساده و کاربرد آن باعث افزایش پایداری شبکه برق می شود، تصریح کرد: چیلرهای آبی با تبخیر آب گرمای نهان را از هوا گرفته و هوای سرد وارد منازل می شود. در این فرآیند عواملی مانند دمای هوا و میزان تبدیل گرمای نهان به هوای سرد موثر است به طوری که هر چه دمای هوا کمتر باشد سرمای بیشتری از طریق تبخیر وارد خانه می شود.

مدیر کل امور انرژی و مشتریان صنعت برق با اشاره به اهمیت وجود کانکس برای چیلر ادامه داد: نصب کانکس باعث کاهش بیش از 30 درصدی مصرف برق چیلرها می شود. اگر سایبانی قرار داده شود که بتواند فضای اطراف را بپوشاند، از تابش مستقیم خورشید جلوگیری می شود و با سرد ماندن بدنه کولر، سرعت تبخیر آب کاهش می یابد و دمای آب کاهش می یابد و در نتیجه هوای زیادی وارد می شود. در فضای مسکونی سردتر است. خانه همه این موارد باعث افزایش راندمان و کاهش مصرف برق می شود.

وی ادامه داد: به طور کلی عدم تابش مستقیم نور خورشید بر تجهیزات برودتی باعث افزایش عمر مفید تاسیسات و کاهش هزینه های خانوار می شود.

یاقوتی در پایان درباره شرایط تهویه مطبوع گفت: هر چه کندانسور کولر گازی در فضای خنک تری قرار گیرد گرمای بیشتری را از داخل به بیرون منتقل می کند.

راهکارهایی برای کاهش مصرف برق

راهکارهایی برای مدیریت و کاهش مصرف برق کولر گازی وجود دارد که چالش های عدم تعادل انرژی و قطعی ناخواسته برق را تا حد زیادی کاهش می دهد، زیرا کولرهای گازی امروزه در کنار محاسبه پلکانی هزینه برق، قبوض نجومی تولید می کنند. در نظر گرفتن برخی موارد کوچک، علاوه بر جلوگیری از اتلاف انرژی مصرفی در تهویه مطبوع، کمک زیادی به مدیریت بهینه مصرف برق خانگی می کند:

– فیلترهای تهویه مطبوع را در فواصل یک تا سه ماهه تمیز یا تعویض کنید.

– هنگام خرید یخچال قابل حمل دقت کنید که رده انرژی درج شده در برچسب انرژی دستگاه A یا حتی ترجیحا A+ و A++ باشد.

– محل نصب دستگاه باید در فضایی دور از نور و ترجیحاً در سایه باشد.

– به جای استفاده همزمان از چند کولر گازی از دستگاهی با ظرفیت متناسب با فضای نشیمن استفاده کنید یا از پنکه استفاده کنید.

سرویس دوره ای و منظم تهویه مطبوع را فراموش نکنید.

– شارژ به موقع کولر گازی را فراموش نکنید.

– دمای استراحتی که برای ترموستات تهویه مطبوع تنظیم می کنید ترجیحاً باید 23 یا 24 درجه سانتیگراد یا بالاتر باشد.

– به یاد داشته باشید که اولین قدم برای بهینه سازی مصرف برق خنک کننده، عایق کاری کافی است.

مطمئن شوید که یخچال مجهز به اینورتر است.

این اینفوگرافیک که میزان برق مصرفی لوازم خانگی را نشان می دهد، به شما کمک می کند تا تصمیمات هوشمندانه تری در مصرف برق خود بگیرید و برای صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی قدم بردارید.

اهمیت برچسب انرژی بر روی لوازم خانگی

علاوه بر تمام موارد ذکر شده در مورد کاهش مصرف انرژی لوازم خانگی، توجه به برچسب انرژی در هنگام خرید برچسب انرژی، میزان برق مصرفی هر محصول نیز در نظر گرفته می شود. این برچسب از 7 فلش رنگی روی هر کدام تشکیل شده است. الفبای لاتین از A تا G نوشته می شود. حرف A نشان دهنده کمترین مصرف انرژی و حرف G نشان دهنده بیشترین مصرف انرژی است. برچسب انرژی به خریدار کمک می کند تا میزان برق مصرفی دستگاه را هنگام خرید لوازم خانگی ارزیابی کند. با توجه به این تعاریف، در یخچال و فریزر، افزایش یک محدوده در برچسب انرژی حدود 14 درصد در مصرف برق صرفه جویی می کند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42525

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.