به گزارش اخبار اقتصادی، امروز دوشنبه ۲۹ شهریور بازار ارز هرات تا زمان نگارش این گزارش روز نسبتاً آرامی را سپری کرد و قیمت دلار نسبت به عصر دیروز تقریباً پایین بود.

به گفته معامله گران، هر برگ اسکناس آمریکا که دیروز با قیمت 49 هزار و 650 تومان به پایان رسید، در ابتدای معاملات نقدی امروز با 50 تومان افزایش به 49 هزار و 700 تومان رسید و ظهر امروز به 49 هزار و 730 تومان رسید. جمع شده در

از سوی دیگر بازار درهم نیز شاهد ثبات نسبی نرخ حواله درهم نسبت به شب گذشته بوده است. قیمت درهم امروز حدود 13 هزار و 670 تومان فروخته شد.

اما امروز اگرچه نرخ دلار در هرات رشد محدودی را ثبت کرد، اما در تهران معامله گران ارز شاهد نوسان نزولی قیمت دلار بودند. به گفته معامله گران، قیمت دلار امروز با قیمت 49 هزار و 620 تومان آغاز شد و ظهر 49 هزار و 700 تومان معامله می شد. این در حالی است که بعدازظهر دیروز قیمت دلار به 49 هزار و 900 تومان رسید.

بازار منتظر نشست هیات مدیره است

به نظر می رسد معامله گران ارز و بازار ارز تهران به جلسه شورای حکام و نتایج آن توجه زیادی دارند و اخبار قطعی از این جلسه ممکن است نوسانات ارزها و ارزها را تحت تاثیر قرار دهد.

این دیدار دقایقی پیش آغاز شد. «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو در تازه‌ترین اظهارنظر خود اظهار داشت: نشست شورای حاکم بدون صدور قطعنامه درباره ایران و بدون تلاش برای تصویب قطعنامه‌های ضدایرانی در شورای حاکم برگزار می‌شود. والی هرگز معنای عملی نداشته و نخواهد داشت.»

در کنار این خبر، گزارش جدید رویترز مبنی بر آزادسازی سکه های بلوکه شده و زندانیان دارای تابعیت مضاعف مورد توجه معامله گران قرار گرفت.

خبرگزاری رویترز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که طی هفته آینده 6 میلیارد دلار از وجوه مسدود شده ایران با آزادی و خروج 5 شهروند ایرانی-آمریکایی از ایران به بانک های قطری منتقل می شود. به گزارش رویترز، این افراد شامل سیامک نمازی ۵۱ ساله، عماد شرقی ۵۹ ساله و مراد طاهباز ۶۷ ساله هستند.

برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی در این زمینه می گویند: انتشار این نوع اخبار در کوتاه مدت می تواند مانعی بر سر راه افزایش قیمت دلار و ارز باشد، اما تا زمانی که متغیرهای اساسی کشور وجود داشته باشد. احتمال افزایش قیمت در دراز مدت خواهد بود.

همچنین در بازار طلا قیمت جهانی طلا امروز به 1930 دلار رسید، اما ظهر امروز حدود 1925 دلار بود که نسبت به روز گذشته تقریباً 7 دلار افزایش داشته است.

در بازار داخلی ایران قیمت طلای 18 عیار امروز نوسانی را تجربه نکرد و با قیمت 2 میلیون و 345 هزار و 400 تومان معامله شد. قیمت سکه امامی امروز بین 27 میلیون و 950 هزار تومان و 28 میلیون و 100 هزار تومان فروخته شد.