• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

سرعت دیوانه کننده اینترنت در ژاپن؛ 22.9 پتابیت در ثانیه!

  • کد خبر : 31477
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۰۷
سرعت دیوانه کننده اینترنت در ژاپن؛  22.9 پتابیت در ثانیه!

اکوایران: مهندسان ژاپنی موفق شده اند رکورد سریع ترین اینترنت جهان را جابجا کنند و به سرعت خارق العاده 22.9 پتابیت بر ثانیه دست یابند.

اخبار اقتصادی، همه احساس می کنند باید اینترنت سریع تری داشته باشند و حالا مهندسان ژاپنی موفق شده اند رکورد انتقال را بشکنند.

به گزارش نیواطلس، تیمی از مهندسان ژاپنی توانسته اند داده هایی را با بیش از 20 برابر ترافیک جهانی اینترنت در ثانیه از طریق فیبر نوری جدید منتقل کنند.

اگر شما یکی از معدود خوش شانس هایی هستید که سریع ترین اتصال اینترنت را در جهان دارید، احتمالا از سرعت اینترنت 10 گیگابیت در ثانیه لذت می برید. یک گروه بزرگتر از سرعتی معادل 1 گیگابیت در ثانیه برخوردار هستند، در حالی که سرعت اتصال به اینترنت اکثر کاربران چند صد مگابیت در ثانیه است.

اما اکنون مهندسان مؤسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن به سرعت باورنکردنی 22.9 پتابیت در ثانیه رسیده اند. برای درک بهتر این سرعت باید گفت که یک پتابیت معادل یک میلیون گیگابیت است. این سرعت برای انتقال 22 برابر حجم ثانیه به ثانیه ترافیک جهانی اینترنت تنها در یک ثانیه کافی است. حتی سرعت اینترنت ناسا 46 ترابایت بر ثانیه است که معادل 0.046 پتابیت در ثانیه است.

برای دستیابی به این موفقیت، محققان ژاپنی از چندین فناوری نوظهور استفاده کردند. کابل فیبر نوری توسعه یافته توسط موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن، به جای یک هسته، 38 هسته برای انتقال داده دارد که هر کدام می توانند داده ها را در سه حالت انتقال دهند، یعنی در مجموع 114 کانال فضایی.

هر حالت شامل 750 کانال طول موج در سه باند (S، C و L) برای پهنای باند 18.8 THz است. در مجموع، این ظرفیت منجر به سرعت 22.9 پتابیت در ثانیه می شود که دو برابر رکورد قبلی در این زمینه در سال 2020 ثبت شده است. محققان ژاپنی همچنین اعلام کرده اند که با تغییرات جزئی می توان سرعت فعلی را تا 24.7 پتابیت افزایش داد.

دستیابی به این سرعت ها نیاز به گیرنده های خاصی به نام MIMO دارد. در حال حاضر تنها تعداد انگشت شماری از کشورهای توسعه یافته قادر به دستیابی به سرعت اینترنت بالا هستند و در سریع ترین سرعت خود می توانند به سرعت قابل قبولی یعنی یک پتابیت در ثانیه دست یابند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31477

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.