• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0

رشد نقدی 18 درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 37068
  • ۰۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
رشد نقدی 18 درصد کاهش یافت

به گزارش اخبار اقتصادی، محمدرضافرزین رئیس جمهور بانک مرکزی وی تصریح کرد: چالش بسیار مهمی است اقتصاد ایران رشد بالای مجموع پولی که از چند سال اخیر همواره با آن مواجه بوده است فراتر از حد مطلوب است. بر این اساس در سال گذشته هدف رشد نقدینگی 25 درصد تعیین شد و با هماهنگی و همکاری های شکل گرفته از سوی دولت و شبکه بانکی با مرجع سیاست گذاری پولی، بر اساس آخرین تحولات متغیرهای پولی، هدف محقق شد. با درصد موفقیت بالا

وی افزود: بانک مرکزی برنامه کنترل نقدینگی را در چارچوب سیاست تثبیت اقتصادی پیش می برد. در این شرایط، نرخ رشد نقدینگی در مهر ماه سال 1400 که دولت سیزدهم آغاز به کار کرد، 42.8 درصد بود.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: با توجه به تحول شاخص‌های قیمت که یکی از اهداف اصلی مسئول سیاست‌گذاری پولی است، تحولات مثبتی نیز رخ داد، به طوری که رشد شاخص‌های قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده را تجربه کرد. سقوط رو به پایین روند و بر اساس آمار و اطلاعات این بانک در اسفند و بهمن ماه سال گذشته نسبت به پایان سال 1390 به ترتیب 23.7 و 14.4 واحد درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: هدف تعیین شده این بود که نرخ تورم نقطه به نقطه شاخص بهای مصرف کننده در پایان سال گذشته در کانال 30 درصد قرار داشت و این روند تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه دارد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37068

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.