• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

خبر خوب مالی از دولت/ نرخ مالیات این افراد را با توجه به شعار سال کاهش دهید

  • کد خبر : 37861
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
خبر خوب مالی از دولت/ نرخ مالیات این افراد را با توجه به شعار سال کاهش دهید

اکوایران: متولیان سیاست اقتصادی کشور از کاهش مالیات تولید برای سومین سال متوالی توسط دولت در بودجه سالانه خبر می دهند.

اخبار اقتصادی، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت وگویی با بیان اینکه ابراهیم رئیسی ماموریتی را به وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی محول کرده است تا طرح جامع تولید را تدوین کنند، اظهار داشت: این طرح در دستور کار قرار گرفته است. پرش با مشارکت مردم.

به گفته خاندوزی، جلسات بسیار خوبی در این زمینه برگزار شده است که با تصویب نسخه نهایی در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گزارش آن را ارائه خواهیم کرد.

به گفته وزیر اقتصاد، قسمت اول بودجه سال 1403 در 6 اسفند به دولت ابلاغ شد و دولت در روزهای اخیر با در نظر گرفتن نامگذاری سال به مجلس، قسمت دوم بودجه سال 1403 را به مجلس ارسال کرد. رهبر انقلاب برای سومین سال متوالی با تهیه بند دوم بودجه، کاهش مالیات تولیدکنندگان را در دستور کار قرار دادند.

خاندوزی با بیان اینکه در تاریخ بودجه نویسی کشور سابقه نداشته است دولتی سه سال متوالی کاهش مالیات بر تولید را به میزان 2، 5 و 7 درصد در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز امروز در فضای مجازی نوشت: دولت مردمی برای کمک به تحقق شعار سال یعنی افزایش تولید با مشارکت مردم در قسمت دوم لایحه بودجه 1403. ، پیشنهاد کاهش 5 درصدی مالیات بر واحدهای تولیدی را مطرح کرد.

سید محمد هادی سبانیان با بیان اینکه سه سال کاهش مستمر نرخ مالیات واحدهای تولیدی در لوایح بودجه سنواتی بی سابقه است، اظهار داشت: کاهش مالیات واحدهای تولیدی در لوایح بودجه سنواتی بی سابقه است.

اظهارات وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی در حالی مطرح می شود که فرض بر این است که حساب های بدهکاران مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی مسدود شده است که به گفته مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران در شرایط بد اقتصادی این موضوع تولیدکنندگان باعث توقف تولید و رکود می شود.

از سوی دیگر، بودجه 1403 قرار است عوارض گمرکی ماشین آلات و تجهیزات، قطعات یدکی، مواد اولیه و محصولات میانی تولید را افزایش دهد. در این زمینه مرکز تحقیقات اتاق ایران نسبت به مشکل تامین نهاده های تولید به دلیل افزایش نرخ ارز و تورم در کشور هشدار داده است.

اصلاح حذف تعهدات مبادله ای صادرکنندگان

خاندوزی در بخشی دیگر از سخنان خود از اصلاح حذف تعهدات ارزی صادرکنندگان با پیشنهاد بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد و گفت: امیدواریم در هیات دولت به تصویب برسد. بخش صادرات کشور در 10 روز آینده نقش مهمی در تولید و ارز خواهد داشت، موضوعی که مورد تقاضای صادرکنندگان کشور است.

وزیر اقتصاد آخرین مهلت اجرای ضوابط مواد 24 و 30 قانون بهبود فضای کسب و کار را اعلام کرد و اظهار داشت: اجرای این ضوابط موجب انضباط نهادها و دولت و دستیابی به قابلیت پیش بینی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان می شود.

امید خاندوزی به آمار اقتصادی 1402

خاندوزی در خصوص وضعیت شاخص های اقتصادی در سال 1402 و پیش بینی امسال، اظهار داشت: طبق اخبار 9 ماهه، نرخ رشد عددی اقتصاد نسبت به سال های گذشته بیشتر بوده و با وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی، کشور چنین اقتصادی را تجربه نکرده است. رشد داشته و امیدواریم 12 ماهه سال گذشته نیز به همین منوال باشد. اگر آمار مشخص باشد، رکورد تمام سال های گذشته در رشد اقتصادی شکسته می شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: در پاییز 1402 کمترین نرخ بیکاری در تمام سال های گذشته به دست آمد، تراز تجاری سال 1402 با 153 میلیارد دلار از کل صادرات و واردات کشور نشان داد که کشور توانسته بر بسیاری از موارد خود فائق آید. تنگناهای خارجی به ویژه در سرمایه گذاری خارجی سابقه 16 ساله سرمایه گذاری خارجی با بیش از 5.5 میلیارد دلار نشان می دهد که در سال 1403 پایه و اساس و زیرساخت رشد اقتصادی به مسیر محکم خود ادامه خواهد داد.

طبق گزارش مرکز آمار، شواهد آماری حاکی از آن است که در زمستان 1402، از مجموع 26 میلیون و 462 هزار و 540 نفر 15 سال و بالاتر که مایل به کار بوده و در جستجوی کار با این هدف بودند، 2 میلیون و 268 هزار نفر و 954 نفر بیکار هستند. بر این اساس نرخ بیکاری در زمستان سال گذشته به 8.6 درصد رسید. این رقم نسبت به زمستان 1401 کاهش 1.1 واحد درصدی را تجربه کرده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37861

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.