• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

جزئیات سهمیه واردات سال 1403 مشخص شد

  • کد خبر : 37620
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
جزئیات سهمیه واردات سال 1403 مشخص شد

اکوایران: سامانه جامع تجارت جزئیات سهمیه واردات در سال 1403 را مشخص کرد.

اخبار اقتصادی؛ سامانه جامع تجارت پیش از این موضوع «سهمیه واردات در سال 1403» را اعلام کرده بود. اکنون این سامانه در اطلاعیه ای جدید موضوع سهمیه واردات در سال 1403 را برای واردکنندگان بر اساس اعلام سامانه جامع تجارت تشریح کرد.

برای کاربرانی که سهمیه بازرگانی ندارند همچنان امکان ثبت پرونده به مبلغ 500000 دلار در زمینه های تولیدی و بازرگانی برای کاربرانی که قبل از سال 1403 کارت بازرگانی خود را دریافت کرده اند وجود دارد.

ضمناً چنانچه ثبت سفارش در سالهای گذشته کاملاً ارزی ارائه می شد، از بررسی سهمیه در سال 1403 معاف و ارزش مصرف آن مورد در سال 1403 برابر با صفر در نظر گرفته می شود.

سامانه جامع معاملات نیز در دو بخش برای مواردی که به صورت کامل ارز عرضه نمی شود، پرداخته شده است.

بند الف به ثبت سفارش های سال های گذشته، تسویه حساب اشاره دارد. در این بند مقرر می‌شود: ارزش اعزام سال‌های گذشته از ارزش پرونده کم می‌شود، سپس عدد حاصل با بقیه سهمیه سال 1403 مقایسه می‌شود. اگر عدد حاصل از سهمیه باقی‌مانده کمتر باشد. ، مجوز سهمیه را تایید می کند و ارزش مصرفی پرونده سهمیه 1403 معادل مابه التفاوت ارزش پرونده با اعزام سال گذشته خواهد بود.

در ذیل این بند آمده است: در صورتی که ارزش ذخایر سال‌های گذشته از ارزش تصفیه سال‌های گذشته بیشتر باشد، کاربران می‌توانند با کاهش ارزش پرونده به میزان مبلغ مشارکت، پرونده را در سال 1403 از کنترل سهمیه معاف کنند. سال های گذشته.

بند «ب» مربوط به ثبت سفارش هایی است که در سال های گذشته ترخیص نشده اند.

در این بند آمده است: در صورتی که ارزش پرونده کمتر از سهمیه باقی مانده در سال 1403 باشد، مجوز مربوطه تایید و ارزش مصرفی پرونده از سهمیه 1403 معادل ارزش پرونده منظور می شود.

علاوه بر این، کاربران می توانند با کاهش ارزش فایل به مقدار ارزش ارائه شده در سال های گذشته، فایل را از کنترل سهمیه در سال 1403 معاف کنند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37620

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.