• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

جزئیات جدید در مورد نحوه سفارش از “محل صادرات شما”

  • کد خبر : 36664
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
جزئیات جدید در مورد نحوه سفارش از “محل صادرات شما”

اکوایران: سامانه جامع تجارت جزئیات جدید ارسال اطلاعات ثبت سفارش از محل صادرات شما به گمرک را اعلام کرد.

اخبار اقتصادی، روز گذشته سامانه جامع تجارت در اطلاعیه ای در خصوص نحوه ارسال اطلاعات ثبت سفارش از محل صادرات خود اعلام کرد: پیرو تصمیم سازمان توسعه تجارت ایران، از ابتدای سال 1403 ثبت سفارش اطلاعات ثبت شد. با محل عرضه ارز “از محل صادرات شما”. تنها در صورت داشتن «حداقل یک خط مبدا ارزی مورد تأیید بانک مرکزی» به گمرک ایران ارسال می شود.

محدودیت نمره جدید

سامانه جامع معاملات حدود 6 روز پیش در اطلاعیه ای جزئیات تغییر شیوه نامه محاسبه حداکثر سقف صلاحیت پرونده های ثبت سفارش را اعلام کرد. بر اساس آن اطلاعیه، از هفته گذشته پرونده‌های ثبت سفارش که مرجع صدور مجوز ارز آنها وزارت صنعت، معدن و تجارت یا جهاد کشاورزی باشد، به استثنای سه مورد مشمول بررسی سقف صلاحیت می‌شوند. مورد اول حالت ثبت سفارش «نمایندگی اجرایی و قرارداد با دستگاه اجرایی» است. مورد دوم، نوع عملیات صرافی «بدون انتقال ارز» و مورد سوم، مواردی است که کلیه ردیف های تعرفه در فهرست کالاهای معاف از سقف صلاحیت قرار می گیرند.

بعلاوه مواردی که مبدأ ارز «از محل صادرات» باشد. اگر مقدار باقیمانده محدودیت کاربر کافی نباشد، فایل از مقدار باقیمانده محدودیت کاربری استفاده می کند و باقیمانده مقدار فایل از بررسی محدودیت رتبه حذف می شود.

این موضوع برای فایل‌هایی با نحوه ثبت سفارش «نیاز به تولید خود» و فایل‌هایی با روش ثبت سفارش «مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید – دارای مجوز تأسیس» که ثبت سفارش ماشین‌آلات را انجام می‌دهند، اعمال می‌شود. نیز اعمال می شود

ضمناً به ازای هر فایل ثبت سفارش، در فرآیند مرمت سقف، تنها مبلغی که کاربر در زمان ثبت استفاده کرده است به پشت بام کاربر بازگردانده می شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36664

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.