• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
1

ثروتمندترین زندانی در آمریکا کیست؟

  • کد خبر : 40307
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
ثروتمندترین زندانی در آمریکا کیست؟

اکوایران: چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار صرافی ارزهای دیجیتال بایننس، محکومیت چهار ماهه خود را به دلیل پولشویی و نقض تحریم های آمریکا آغاز کرد. او با ثروت 38.5 میلیارد دلاری در رتبه چهلم در میان ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد و در حال حاضر ثروتمندترین زندانی در ایالات متحده است.

اخبار اقتصادی، ارز دیجیتال BNB (BNB) متعلق به صرافی ارزهای دیجیتال بایننس و یکی از بنیانگذاران زندانی آن، چانگ پنگ ژائو، در اولین هفته از محکومیت چهار ماهه آقای ژائو، رکورد قیمت جدیدی را ثبت کرد.

به گفته بلومبرگ، رشد قیمت ارز دیجیتال Binance موقعیت ژائو را به عنوان ثروتمندترین فردی که تا به حال در یک زندان فدرال ایالات متحده به سر می برد تثبیت می کند. یکی از بنیانگذاران بایننس روز سه شنبه (15 ژوئن) محکومیت چهار ماهه خود را به دلیل ناکامی در محافظت از بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان در برابر پولشویی آغاز کرد.

قیمت BNB در روز پنجشنبه (17 ژوئن) به 717 دلار رسید که باعث شد ارزش بازار این ارز دیجیتال به 109 میلیارد دلار برسد. از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت این ارز دیجیتال بیش از دو برابر شده است.

مسیر BNB همچنین نشان دهنده ثروت صرافی Binance است. ارزش کل دارایی های این بورس از حدود 80 میلیارد دلار در اوایل دی ماه به 125 میلیارد دلار امروز رسیده است. این موفقیت سلطه بایننس را با وجود چالش‌هایی در سال 2023 تقویت کرد که شامل جریمه تاریخی 3.4 میلیارد دلاری صرافی برای حل و فصل پرونده با مقامات آمریکایی بود.

بایننس به پولشویی و نقض تحریم ها متهم شده بود و ژائو پذیرفت که جریمه شخصی 50 میلیون دلاری برای رفع این اتهامات بپردازد. این جریمه بخش کوچکی از دارایی خالص Changpeng Zhao است که 5.38 میلیارد دلار تخمین زده می شود. با این حال، جزئیات ثروت او مشخص نیست.

در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس در سال 2021، ژائو اعلام کرد که اکثریت ثروت او در ارز دیجیتال BNB است.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، بنیانگذار بایننس اکنون چهلمین فرد ثروتمند جهان است و دارایی خالص او در سال جاری 1.4 میلیارد دلار افزایش یافته است.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز دوشنبه (21 ژوئن) بین 69259 تا 70152 دلار بود. این ارز دیجیتال در ساعت 21:18 به وقت ایران به قیمت 69963 دلار معامله شد. تغییر قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 350 دلار افزایش یافته است.

ارزش تراکنش های بزرگترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته به 18.03 میلیارد دلار رسید و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به یک هفته قبل حدود یک درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از 3650 دلار به 3711 دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال در ساعت 21:18 به وقت ایران به قیمت 3696 دلار معامله شد. قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته تغییر چندانی نکرده است.

ارزش تراکنش های دومین ارز دیجیتال جهان در 24 ساعت گذشته به 64.9 میلیارد دلار رسید و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل تقریباً 2 درصد کاهش یافته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40307

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.