• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

توزیع جدید کالاهای اساسی از دو هفته دیگر آغاز می شود

  • کد خبر : 31288
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
توزیع جدید کالاهای اساسی از دو هفته دیگر آغاز می شود

اکوایران: در پی واگذاری تنظیم بازار به اصناف، رئیس اتاق اصناف ایران از آغاز توزیع یک سری کالا از دو هفته دیگر توسط اصناف خبر داد. وی البته این کار را وابسته به تامین این اقلام توسط وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

اخبار اقتصادی، هفته گذشته اتاق بازرگانی ایران و وزیر جهاد کشاورزی تفاهم نامه ای برای توزیع و نظارت بر بازار کالا امضا کردند.

مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران در یک برنامه تلویزیونی درباره نحوه تنظیم بازار کالا توسط اتاق اصناف گفت: ابتدا اصناف را دسته بندی می کنیم. در واقع اختیارات را به اتاق اصناف شهرستان تفویض می کنیم. همچنین از ظرفیت اتحادیه عمده فروشان گوشت، تخم مرغ، مرغ و مواد غذایی مرتبط استفاده می کنیم. البته گروه هایی که دارای محکومیت یا محکومیت کیفری در فصل هشتم قانون نظام صنفی نیستند; آنها دارای مجوز تجاری معتبر و اتحادیه های عمومی شناخته شده هستند، آنها در برنامه توزیع کالاهای اساسی استفاده می شوند.

صفایی افزود: دستورالعمل اجرایی توزیع کالاهای اساسی را با کمک وزارت جهاد کشاورزی می نویسیم و به کل کشور ارسال می کنیم. وقتی وزارت جهاد کشاورزی مایل است این قسمت از تفاهم نامه امضا شده در اتاق اصناف را تفویض کند، معتقدم این موضوع تا دو هفته آینده موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی متولی تامین است. ما مسئول توزیع هستیم.

به گفته صفایی، انتخاب اتحادیه ها به عنوان توزیع کننده و بازرس هیچ گونه تضاد منافعی را به دنبال ندارد. و افزود: در صورت وجود تعارض منافع، واحدهای بازرسی و نظارت اتاق اصناف 75 هزار مورد از اتحادیه های مقصر را مجازات نمی کردند.

به گفته وی، بر اساس قانون، سازمان برنامه و بودجه باید یک سوم جرایم صنفی گزارش شده از سوی اصناف را به اتاق بازگرداند. این رقم اکنون به 400 میلیارد تومان نزدیک می شود که هنوز مبلغی از آن به اصناف پرداخت نشده است.

نظارت وزارت کشاورزی ادامه دارد

مسعود امراللهی مدیرکل نظارت بر کالای وزارت جهاد کشاورزی نیز در خصوص واگذاری تنظیم بازار کالا به اتاق اصناف گفت: با دوستان اتاق اصناف در زمینه فروش عمده و در در حوزه تولیدکنندگان، بازرسان وزارت جهاد کشاورزی باید همچنان به طور جدی وارد نظارت و بحث توزیع کالاهای اساسی شوند یا واحدهای خرده فروشی که در سطح شهرستان ها، شهرستان ها و استان ها هستند، از ظرفیت عظیم بازرسی استفاده کنیم. اتاق اصناف

وی ادامه داد: بازرسی از محصول مرغ ادامه دارد همچنین پیگیر موضوع محصول برنج و محصول شکر هستیم.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31288

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.