• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

تصمیم مهم اتاق ایران در مورد انتخابات

  • کد خبر : 33352
  • ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
تصمیم مهم اتاق ایران در مورد انتخابات

اکو ایران، هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در نامه ای خطاب به شورای عالی نظارت بر اتاق ایران اعلام کرد؛ انتخاب رئیس اتاق بدون حکم دادگاه قابل تجدید نیست.

اخبار اقتصادی، پس از بحث و جدل های فراوان در خصوص انتخابات دور جدید هیات مدیره اتاق ایران، هیات رئیسه این اتاق طی یک تصمیم جمعی طی نامه ای قانونی به عباس علی آبادی به صراحت اعلام کرد: وزیر صمت و رئیس شورای عالی نظارت بر خانه ایران که بنا به دلایل مختلف قانونی تصمیم 4 نفر از اعضای دولت این شورا قانونی نیست و قابل اجرا نیست.

بر اساس نامه دریافتی «اکو ایران»؛ هیئت رئیسه اتاق اعلام کرد با توجه به ادله حقوقی از دیدگاه هیئت رئیسه و نمایندگان اتاق ایران، انتخابات هیئت رئیسه مورخ 28/3/1302 کاملا قانونی و قانون اساسی است. شورای نظارت صلاحیت مداخله، لغو یا تجدید انتخابات هیئت رئیسه اتاق های شهرستان و ایران را ندارد و ابطال یا تجدید انتخابات اتاق های شهرستان و ایران تنها با تصمیم پایان دادگاه امکان پذیر است. دادگاه ها

خلاصه ادله حقوقی مطروحه در نامه اتاق ایران به شرح زیر است:

1- قانون اتاق پس از تعریف شورای عالی نظارت به عنوان یکی از ارکان اتاق، وظایف این شورا و هیئت رئیسه را برشمرده است. بر این اساس، اگرچه شورا موظف است به دلیل از دست دادن حد نصاب، اتاق ها را به طور دائم یا موقت منحل و یا به اعتراض کاندیداهای انتخاب نمایندگان اتاق های شهرداری ها رسیدگی کند، اما به لحاظ داخلی بودن انتخابات. هیأت رئیسه اتاق های ایران و شهرستان در خصوص اعتراض به انتخاب هیأت مدیره ذیصلاح برای شورا تعریف نشده و این از وظایف نمایندگان است. *اختیارات شورای عالی نظارت در قانون مجلس غیر نمادین و محدود است و شورا امکان ایجاد اختیارات مازاد بر اختیارات قانونی خود را ندارد*.

2- انجمن نظارت بر اساس قانون رکن دائمی اتاق نمی باشد و بر اساس آیین نامه آموزش و فعالیت نمایندگان، مدت فعالیت انجمن یک هفته پس از انتخاب رئیس اتاق به پایان می رسد. بنابراین اتاق ایران پس از پایان مأموریت خود، این انجمن در مقام نمایندگی نیست. تداوم شخصیت دارد و پس از اتمام مأموریت، وجود و اختیاری ندارد*. بر اساس آیین نامه چنانچه در مدت زمان تجدید انتخابات به هر دلیلی لازم باشد، کانون نظارت جدید تشکیل می شود، *انجمن نظارت یک هفته پس از پایان انتخابات هیچ وجود و صلاحیتی ندارد.

3- در متن قانون وظایف ارکان سه گانه خانه ایران مشخص شده است و هیچ مرجعی جز قانون نمی تواند مرجع جدیدی ایجاد کند یا اختیار موجود را سلب کند و حتی در سلسله مراتب نظامی * وقتی موضوع در حدود اختیارات باشد. . فرمانده یا فراتر از حدود قانون. مأمور بر خلاف قانون بالاتر موظف به اجرای دستور نیست و ممکن است از اجرای آن سرپیچی کند و در نهایت دادگاه تشخیص می دهد که اشتباه از طرف فرمانده بوده یا افسر. *.

4- تاكنون نه تنها رأي قضايي مبني بر ابطال انتخابات اتاق ايران صادر نشده است، بلكه ماده 1025 دادگاه كيفري دو مجتمع قضايي مقامات دولتي در تهران، جهات، صلاحيت و قانوني بودن آن را تاييد كرده است. اتاق انتخابات، بنابراین همه هنوز به اعتراض انتخاباتی اعتقاد دارند. هیأت رئیسه اتاق ایران حق دارد با مراجعه به دادگاه اعتراض خود را اعلام کند. *با توجه به توضیحات فوق و اتفاق نظر حقوقدانان، ابلاغیه مورخ 08/01/1402 دبیرخانه شورای عالی نظارت مبنی بر تجدید انتخاب رئیس اتاق لازم الاجرا نخواهد بود* و همواره خواهد بود. مرجع صلاحیتدار وجود دارد مقام قضایی انتخابات 28/3/1402 را باطل و دستور تجدید آن می دهد. در صورت عدم برگزاری انتخابات از نظر هیات مدیره اتاق به فعالیت خود ادامه می دهد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33352

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.