• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3

تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی + فیلم

  • کد خبر : 38051
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی + فیلم

به گزارش اخبار اقتصادی، مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی وی با اعلام این خبر تاکید کرد: بانک مرکزی به منظور تنوع بخشی به ابزارهای پرداخت و به روز رسانی توانمندی های شبکه پرداخت کشور، پروژه اَمبار را در دستور کار خود دارد. به این ترتیب مشتریان شبکه بانکی این امکان را دارند که کارت بانکی فیزیکی خود را در اپلیکیشن های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه تعریف کنند.

وی گفت: با طرح آمبر بانک مرکزی، امکان انجام معاملات خرید با استفاده از نسخه الکترونیک امن کارت های بانکی و استفاده از آن به جای کارت های فیزیکی بانکی در پایانه های مجهز فروشگاهی، مطابق با آخرین فناوری ها و استانداردهای روز فراهم شده است. .

به گفته مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، در حال حاضر 6 بانک کشاورزی، بازرگانی، ملی، داخلی، آتی و صادراتی تحت پوشش هستند و تعداد بانک ها در این طرح رو به افزایش است.

لازم به ذکر است که پیش از این محرمیان، رئیس فناوری های نوین بانک مرکزی گفته بود: در طرح آمبر امکان ثبت اطلاعات کارت های بانکی که اکنون به صورت فیزیکی در اختیار مردم قرار گرفته است، در قالب اپلیکیشن می باشد. در تلفن همراه خود زمانی که فردی در حین خرید به فروشگاه مراجعه می کند، تلفن همراه آن شخص تبدیل به یکی از کارت های بانکی وی می شود. کافی است یکی از کارت های از پیش تعیین شده را انتخاب کنید و پس از بازکردن قفل گوشی موبایل، بارکدخوان در مقابل گوشی قرار گرفته و پول کالای خریداری شده واریز می شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38051

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.