• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

ترانزیت برق برای کارخانه های صنعتی خودکفا رایگان شد

  • کد خبر : 30881
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
ترانزیت برق برای کارخانه های صنعتی خودکفا رایگان شد

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از وزارت نیرو، «علی اکبر محرابیان» صبح امروز (شنبه) در نشست با اتحادیه صنف کارفرمایان صنعت سیمان، رشد و پیشرفت کشور را حاصل تلاش چندین بخش تولیدی دانست. . به ویژه صنعت سیمان کشور به عنوان یک صنعت استراتژیک. بنابراین پیشرفت اکثر پروژه ها از جمله پروژه های مسکن به این صنعت بستگی دارد.

وزیر نیرو افزود: وزارت نیرو از ابتدای دولت مردمی تلاش کرده تا حداکثر انرژی را در اختیار صنایع مختلف به ویژه در ایام پربار شبکه قرار دهد. بر این اساس از سال گذشته جلسات متعددی با صاحبان صنایع مختلف برگزار و در این زمینه برنامه ریزی کردیم تا حداکثر انرژی مورد نیاز صنایع را تامین کنیم.

وی به نتیجه تلاش متقابل وزارت نیرو و صاحبان صنایع اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه در تابستان امسال موفق شدیم حداکثر توان را در شبانه روز به ویژه در روزهای گرم سال برای صنایع مختلف تامین کنیم. افزایش 11 درصدی تولید سیمان و به حداکثر رساندن ظرفیت کلینکر کارخانه ها از نتایج مثبت و ارزشمند این همکاری دوجانبه بود.

محرابیان با بیان اینکه تابستان سال گذشته برای اولین بار برق رسانی به صنایع از برق داخلی پیشی گرفت، گفت: تابستان امسال 46.1 میلیارد کیلووات ساعت برق به صنایع مختلف کشور تامین شد و پیش بینی می شود این وضعیت ادامه داشته باشد.

وزیر نیرو در این زمینه خاطرنشان کرد: کاهش مصرف برق در بخش خانگی به دلیل پیشبرد سیاست های تشویقی و مدیریت هموطنان در مصرف آنها بسیار موثر بود.

به گفته وی، مصرف برق در بخش خانگی در تابستان 1400 علیرغم خاموشی های متعدد به 48 میلیارد کیلووات ساعت رسید، اما در تابستان امسال با وجود افزایش قابل توجه دمای هوا و الحاق 2 میلیون مشترک جدید به برق ملی کشور. برق این رقم به 46 میلیارد کیلووات ساعت رسید. این در حالی است که مصرف بخش صنعت کشور به 46.1 میلیارد کیلووات ساعت در مقایسه با 36 میلیارد کیلووات ساعت در تابستان ساعت 14 رسیده است.

وزیر نیرو به برنامه ریزی برای تامین برق صنعت در تابستان 1403 اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش می کنیم با برنامه ریزی و مدیریت انرژی به گونه ای باشد که کمبودها در تامین انرژی صنایع و تامین برق مناسب تری فراهم شود. تابستان آینده برای این بخش

وی یادآور شد: «ماده ۴» یکی از مفاد قانون آزادسازی صنعت برق است که در آن تسهیلاتی در اختیار صنایع انرژی کشور قرار می گیرد تا بتوانند نیروگاه هایی بسازند که صرفه اقتصادی داشته باشد. از این حیث، وزارت نیرو موظف است در اجرای این قانون، برق این صنایع را برای خود، به صنایع دیگر تولید و یا با قیمت مناسب به شبکه بفروشد و انتقال و ترانزیت برق نیز موظف است. . به صورت رایگان ساخته شده است. البته در کنار سایر تسهیلات برای سرمایه گذاران در این بخش برنامه ریزی شده است.

محرابیان در این زمینه افزود: نرخ هایی که صنایع برای خرید برق دارند به گونه ای است که سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه ها سود قابل توجهی دارد و گاه بیش از سود تولید معمول این کارخانه ها است. پیش بینی می شود در اجرای این قانون که 3 واحد آن به بهره برداری رسیده است، امسال و سال آینده با حمایت و مشارکت صنایع گام های بلندی برداریم و بخشی از عدم تعادل برق را جبران کنیم.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30881

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.