• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
7

تأثیر نوع تغذیه سگ بر روی سلامتی آن‌ها

  • کد خبر : 36722
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
تأثیر نوع تغذیه سگ بر روی سلامتی آن‌ها

تأثیر نوع تغذیه سگ بر روی سلامتی آن‌ها بر کسی پوشیده نیست. تغذیه مناسب نقش مهمی در عملکرد صحیح بدن و تقویت سیستم ایمنی برای مبارزه با بیماری‌ها در بدن سگ دارد. تغذیه سگ به شکل‌های مختلفی بر روی سلامت این حیوانات تأثیر می‌گذارد که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید:

کنترل وزن

سگ‌ها برای داشتن یک زندگی سالم نیاز به حفظ وزن ایده‌آل خود دارند به‌خصوص اگر نژاد آنها مستعد چاقی باشد. نوع تغذیه سگ نقش مهمی در کنترل وزن دارد و به همین دلیل باید به تغذیه سگ بسیار توجه شود.

دیابت

تأثیر نوع تغذیه سگ بر روی سلامتی آن‌ها به پیشگیری از دیابت نیز ارتباط دارد. سگ‌هایی که دچار اضافه‌وزن هستند بیشتر به دیابت مبتلا می‌شوند و به همین دلیل کنترل تغذیه سگ نقش مهمی در جلوگیری از ابتلای آنها به دیابت دارد.

آرتروز

نوع تغذیه سگ می‌تواند به درمان آرتروز نیز کمک کند. بسیاری از غذاهای دارای نمک یا شکر افزوده در ایجاد التهاب نقش دارند؛ به همین دلیل باید از دادن غذاهای حاوی ذرت، غلات، و اسیدهای چرب امگا ۶ به سگ‌ها خودداری کرد و به‌جای آن از غذاهای حاوی امگا ۳ و برخی اسیدهای چرب ضروری دیگر استفاده نمود.

بیماری‌های کلیوی

تغذیه سگ می‌تواند نقش مهمی در کنترل بیماری کلیوی در سگ‌ها داشته باشد. اسیدهای چرب امگا ۳ به طور مثال نقش مهمی در بهبود عملکرد کلیه دارند و به همین دلیل بهتر است تغذیه سگ حاوی این ماده باشد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید تأثیر نوع تغذیه سگ بر روی سلامتی آن‌ها کاملاً مشخص است. تغذیه سگ می‌تواند نه‌تنها انرژی لازم را برای یک زندگی سالم در اختیار سگ‌ها قرار دهد؛ بلکه می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها و همچنین بهبود برخی از آنها بسیار اثرگذار باشد و به همین دلیل نیازمند توجه کافی است.

در خرید غذای ایده‌آل سگ  باید به چه نکاتی توجه کرد؟

همان‌طور که گفته شد تغذیه سگ نقش مهمی در سلامت این حیوان دارد و باید به آن بسیار توجه کرد. در خرید غذای سگ ایده‌آل باید نکات مهمی در نظر گرفته شود از جمله اینکه غذای سگ حاوی چه موادی است. توجه به این نکته کمک می‌کند تا تمام مواد مغذی به بدن این حیوان رسانده شود و سگ بتواند یک زندگی سالم را ادامه دهد. از جمله مواد مهمی که باید در غذای سگ موجود باشند و باید در هنگام خرید غذای سگ ایده‌آل در نظر گرفته شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پروتئین

پروتئین یکی از مهم‌ترین نیازهای غذایی سگ‌ها است که باید حتماً در هنگام خرید غذای سگ ایده‌آل در نظر گرفته شود. پروتئین حیوانی بالاترین کیفیت را دارد و پروتئین گیاهی کیفیت پایین‌تری را به خود اختصاص می‌دهد.

چربی‌ها

چربی‌ها در غذای سگ در مقایسه با کربوهیدرات انرژی بیشتری را تولید می‌کنند. یک غذای سگ مناسب دارای میزان کافی از چربی‌ها است تا چربی‌های ضروری موردنیاز بدن سگ را تأمین کند.

کربوهیدرات

در هنگام خرید غذای سگ ایده‌آل باید توجه شود که مقدار مناسبی کربوهیدرات در این غذا موجود باشد. باید توجه داشت میزان کربوهیدرات نباید به حدی زیاد باشد که باعث چاقی سگ شود.

آب

آب یکی از مهم‌ترین مواد غذایی موردنیاز سگ است؛ زیرا بدن یک سگ بالغ از ۶۰ درصد آب تشکیل شده است. کمبود آب در غذای سگ می‌تواند باعث مشکلات جدی ناشی از کم‌آبی در بدن حیوان شود. جدای از غذاهای کنسروی که حاوی آب هستند باید به شکل مستقیم نیز آب در اختیار حیوان قرار داد تا سگ دچار مشکل نشود.

مواد معدنی و ویتامین‌ها

مواد معدنی و ویتامین‌ها از دیگر مواد ضروری و موردنیاز بدن سگ‌ها هستند. بدن سگ برای پردازش مواد شیمیایی زیستی به ویتامین‌ها نیاز دارد و مواد معدنی برای هدایت پیام عصبی بسیار اهمیت دارند.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید برای خرید غذای سگ ایده‌آل باید حتماً توجه شود مواد غذایی نام‌برده در غذایی که تهیه می‌کنید، موجود باشند تا تمام مواد موردنیاز بدن سگ تأمین گردد. برای خرید یک غذای کامل و مناسب باید به پت‌شاپ‌های معتبری مراجعه کرد که بهترین غذاها از بهترین برندها را ارائه می‌دهند. یکی از این پت‌شاپ‌ها فروشگاه اینترنتی پت استور است که غذای سگ را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد.

مراقبت و نگهداری سگ

نکات مهم مراقبت و سلامتی سگ که باید بدانید

به سرپرست گرفتن سگ تازه اول ماجرای رابطه انسان با یک سگ است؛ زیرا باید نکات مهم مراقبت و سلامتی سگ در طول زندگی با او در نظر گرفته شود تا حیوان زندگی سالمی را در کنار شما تجربه کند.

از جمله نکات مهم مراقبت و سلامتی سگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سلامت سگ

توجه به سلامت سگ یکی از نکات مهم مراقبت و سلامتی سگ محسوب می‌شود و شامل نکات زیر است:

  • سگ‌ها حتی در صورت سلامت کامل باید سالی یک بار توسط دامپزشک چکاپ شوند.

  • توجه به سلامت دندان‌های سگ با مسواک زدن و بررسی دندان‌ها توسط دامپزشک بسیار اهمیت دارد.

  • در صورتی که حیوان دچار مشکلی در سلامتی است باید حتماً نزد دامپزشک برده شود.

  • واکسیناسیون سگ یکی از اقدامات ضروری و از نکات مهم مراقبت و سلامتی سگ است که باید از دوران کودکی سگ آغاز شود و یادآورهای آن در زمان تعیین شده زده شوند.

عقیم‌سازی سگ

عقیم‌سازی سگ به‌خصوص در سنین پایین بسیار اهمیت دارد؛ زیرا این کار می‌تواند از ابتلا سگ‌ها به بیماری‌هایی همچون تومورهای رحم و سرطان بیضه جلوگیری کند.

ورزش کردن سگ

یکی از نکات مهم دیگر در حفظ سلامتی سگ‌ها ایجاد محیطی برای فعال بودن سگ است. سگ برای داشتن سلامت جسمی و روانی به حدود ۳۰ دقیقه ورزش به شکل پیاده‌روی یا فعالیت در طول روز نیاز دارد که باید حتماً به آن توجه شود.

در کنار موارد گفته شده توجه به محل خواب سگ، جلوگیری از ابتلا او به کک و کنه، بهداشت سگ و فراهم کردن یک تغذیه مناسب نقش مهمی در مراقبت و سلامت سگ‌ها دارند.

پت شاپ آنلاین پت استور

فروشگاه پت استور چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

فروشگاه پت استور یک پت‌شاپ اینترنتی است که تمام محصولات موردنیاز حیوانات از جمله سگ، گربه، پرندگان و جوندگان را در سایت خود عرضه می‌کند. در فروشگاه پت استور می‌توان به‌راحتی دست به خرید غذای سگ ایده‌آل زد و یا لوازم نگهداری، لوازم آرایشی و بهداشتی، و لوازم سلامتی این حیوانات را خریداری نمود. در فروشگاه پت استور سعی شده تا محصولات موردنیاز حیوانات از برندهای معتبر و باکیفیت گردآوری شوند تا افراد با اطمینان خاطر از این فروشگاه محصول موردنظر خود را خریداری کنند. فروشگاه پت استور اطلاعات کاملی را در مورد تمام محصولات ارائه می‌دهد؛ اما خریداران می‌توانند در صورت هرگونه سؤال با مشاوران این فروشگاه مشورت کنند تا با اطمینان خاطر دست به خرید بزنند.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36722

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.