• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

بیش از 80 درصد خدمات ریلی به صورت الکترونیکی ارائه می شود

  • کد خبر : 37162
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
بیش از 80 درصد خدمات ریلی به صورت الکترونیکی ارائه می شود

اخبار اقتصادی به نقل از ریل نیوز، سعید حسن زاده مدیر کل دفتر اطلاعات و داده کاوی شرکت راه آهن وی با اشاره به اینکه 83.3 درصد خدمات ریلی به صورت الکترونیکی انجام می شود، گفت: در دولت سیزدهم تلاش زیادی برای ارائه خدمات به مردم از طریق فضای الکترونیکی انجام شده و این تلاش باعث شده تا بسیاری از ترافیک ها با شکست مواجه شود. شفافیت ها و کاغذبازی ها از بین خواهند رفت و مردم کم کم طعم شیرین زیرساخت های خوبی را که به وجود آمده است خواهند چشید.

گفت: پدیده دولت الکترونیک عمدتاً دو اثر در رابطه با افراد دارد. خدماتی که مردم از دولت انتظار دارند و مجوزهایی که برخی افراد برای کسب و کار خود باید از دولت بگیرند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک در سال های اخیر در این دو قسمت کار ویژه ای انجام می دهد و شرکت راه آهن نیز از این موارد مستثنی نیست و فهرست خدمات خود را به سازمان امور اداری و کارگری و طی مراحل کارشناسی معرفی کرده است. خدمات مورد انتظار از راه آهن اکنون به صورت الکترونیکی ارائه می شود.

وی تصریح کرد: از 6 خدمتی که برای شرکت راه آهن شناسایی شده است، همه از طریق فضای الکترونیکی ارائه می شود و تنها یک مورد وجود دارد که بخشی از انتظارات سازمان فناوری اطلاعات و مجموعه وظایف اداری و کارگری است. مواردی که در آینده نزدیک به آنها رسیدگی نشده است تکمیل و 100 درصد خدمات محول شده به صورت الکترونیکی ارائه خواهد شد.

مدیر کل دفتر اطلاعات و داده کاوی شرکت راه آهن تصریح کرد: اکنون 83.3 درصد خدمات ما به صورت الکترونیکی ارائه می شود.

وی افزود: در خصوص مجوزها، شرکت راه آهن مسیر اخذ مجوز را به صورت الکترونیکی در اختیار مردم قرار داده است و در حال حاضر سه نوع مجوز شامل دفتر فروش بلیط قطارهای مسافری، احداث شعبه راه آهن و فعالیت شرکت حمل و نقل ریلی و حمل و نقل ریلی به صورت الکترونیکی به متقاضیان ارائه می کند. 6 نوع مجوز دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که در آینده نزدیک به صورت الکترونیکی ارائه خواهد شد.

حسن زاده گفت: در مورد افرادی که قبلاً دارای پروانه سنتی و کاغذی بوده اند به صورت الکترونیکی و شناسه منحصر به فرد به متقاضیان ارائه می شود.

وی با اشاره به مزیت های خدمات الکترونیک خاطرنشان کرد: به برکت الکترونیک هر نظارتی که امکان پذیر باشد انجام می شود. روند صدور مجوز و زمان بندی به راحتی نظارت و کنترل می شود و مردم از رونق نسبی در اخذ مجوز برخوردارند.

حسن زاده افزود: چون وارد فضای دولت الکترونیک می شویم و به صورت الکترونیکی خدمات ارائه می کنیم، کل فرآیند هوشمند می شود و تقریباً از تداخل دست و سلیقه جلوگیری می شود و هرگونه اطلاعاتی که برای تصمیم گیری لازم باشد از مراجع ذیصلاح می آید. و تکرار

وی بیان کرد: بعد از اینکه خدمات الکترونیکی را انجام دادیم که اکنون نزدیک به 100 درصد است، در حال برنامه ریزی برای ورود به فاز هوشمند هستیم که باید 20 درصد خدمات را ارائه کنیم تا تبعیض نشویم.

به گفته حسن زاده؛ در زمینه دولت الکترونیک این شرکت در رتبه بندی و امتیازدهی پیشرفت زیادی داشته است به طوری که از سال 88 امتیاز این دفتر در جشنواره شهید رجایی به 250 رسید و برآورد ما این است که در ارزیابی دولت الکترونیکی از 40 سال گذشته به 60 رسید که این موضوع حاصل تلاش ارزشمند همکاران در اداره اطلاعات و داده کاوی است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37162

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.