• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8

راه آهن همدان – سنندج اواخر امسال افتتاح می شود

  • کد خبر : 25797
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
راه آهن همدان – سنندج اواخر امسال افتتاح می شود

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از ایرنا، وعده اتصال سه مرکز استان به شبکه راه آهن امسال قدم به قدم به اجرای خود نزدیک می شود و قرار است آخرین افتتاح راه آهن باشد. راه آهن همدان – سنندج بعد از حدود دو دهه انتظار افتتاح می شود.

مسیر راه آهن همدان – سنندج تقریباً 151 کیلومتر (با احتساب 177 کیلومتر خطوط ایستگاهی) با هفت ایستگاه در طول مسیر است که از ایستگاه راه آهن همدان شروع شده و از شهرهای بهار، لالجین، صالح آباد و قروه در سالوات آباد می گذرد. پاس.ایستگاه سنندج می رسد.

طول خط ریلی همدان – سنندج تقریباً 151 کیلومتر (با احتساب 177 کیلومتر خطوط ایستگاهی) است و این پروژه بزرگ که قرار است اواخر مهرماه سال جاری با حضور رئیس جمهور افتتاح شود، از سیزدهم مهرماه آغاز شد. دولت و پس از 18 سال بهره برداری، ساخت آن 63 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال گذشته با عملیات جهادی، پیشرفت فیزیکی این پروژه مهم ریلی به 90 درصد رسیده و هم اکنون در چند جبهه در حال ساخت است. و به نوبت.

عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: امسال 4 پروژه ریلی را افتتاح کرده ایم که اولین پروژه ریلی است. که راه آهن بستان آباد به طول 44 کیلومتر است و در خرداد ماه امسال افتتاح شد.

وی از بهره برداری همزمان دو پروژه ریلی دیگر با فاصله زمانی نزدیک خبر داد و توضیح داد: مسیر ریلی رشت – خزر به طول 37 کیلومتر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در عین حال همدان – راه آهن سنندج با 151 کیلومتر. اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار با افتتاح آن بیست و چهارمین مرکز استان کشور به شبکه ریلی متصل می شود.

به گفته معاون ساخت و توسعه راه آهن، بندر و فرودگاه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در صورت تامین اعتبار راه آهن سنندج، این پروژه تا پایان مهرماه افتتاح می شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=25797

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.