• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

بنزین وارداتی 30 هزار تومانی را 3 هزار تومان می فروشیم!

  • کد خبر : 39034
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱
بنزین وارداتی 30 هزار تومانی را 3 هزار تومان می فروشیم!

رکنا – به گزارش ایلنا، مالک شریعتی در حاشیه نمایشگاه نفت در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا در مجلس برای اختصاص بنزین به کارت ملی اتفاق نظر وجود دارد، گفت: رسانه ملی آماری را اعلام کرد که بیش از 100 منتخب به آن پاسخ دادند. در این سوال، با توجه به پاسخ آنها، همه آنها معتقد بودند که بنزین باید در کد ملی گنجانده شود و تنها هشت نفر از رای دهندگان نظر متفاوتی داشتند، وقتی نظام عادلانه باشد اکثریت نمایندگان از آن حمایت می کنند، اما این موضوع باعث می شود. نیازی به تصویب مجلس ندارد و در اختیار دولت است.

وی افزود: موضوع توزیع عادلانه حامل های انرژی در ماده 31 لایحه دولت بود که نیاز به تصویب مجلس داشت. نظام توزیع یک کار اجرایی است و نیازی به قانونگذار ندارد و این یکی از گزینه های جدی است. از دولت

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره برنامه مجلس برای حل اختلاف بنزین و تغییر سهمیه قیمت این فرآورده نفتی، گفت: مجلس نیاز به قانون جدیدی ندارد، دولت موظف است مصرف بنزین را ساماندهی کند. در حوزه نفت و در حوزه وزارت کشور دارای اختیارات قانونی است و نیازی به قانون جدید از مجلس ندارد، البته در صورت ارائه لایحه از سوی دولت، مجلس همکاری خواهد کرد.

وی افزود: آنچه ما تاکید می کنیم این است که وضعیت مصرف بنزین در کشور مشکلاتی را ایجاد می کند و همه صحبت هایی که در زمینه توسعه کشور انجام می شود اگر مدیریتی در بحث مصرف بنزین و گازوئیل انجام نشود. ، با چالش های جدی روبرو خواهد شد.

شریعتی با اشاره به سیستم توزیع ناعادلانه بنزین در کشور گفت: این مشکل باعث افزایش قاچاق در کشور شده است، یعنی بنزین 30 تا 40 هزار تومان وارد می کنیم و به قیمت های 1500 و 3000 هزار تومانی می فروشیم. . ، که در مرزهای شرقی کشور قاچاق می شود. کمترین آمار رسمی اعلام شده از سوی دستگاه های نظارتی شاید حکایت از قاچاق روزانه پنج میلیون لیتر بنزین و 10 میلیون لیتر گازوئیل داشته باشد.

وی با بیان اینکه این یک ظلم به کشور است و باید توجه داشت که این موضوع یارانه پنهان نیست بلکه یارانه آشکار است چرا که ما بنزین وارداتی را از مرزها قاچاق می کنیم این موضوع باید ساماندهی شود، گفت: موضوع ما این نیست. افزایش قیمت اما باید توزیع عادلانه باشد، زمانی که توزیع عادلانه انجام شود، مانند سیستم افزایش تدریجی برق و گاز، سهمیه یارانه ای مشخص با قیمت فعلی و بدون افزایش قیمت بر اساس کد ملی در اختیار همه ملت قرار می گیرد. پس از آن اگر کسی نیاز به مصرف بیشتر از این مقدار داشته باشد باید هزینه افزایش مصرف را خودش بپردازد نه از جیب مردم، این موضوع تاثیری بر تورم نخواهد داشت زیرا بنزین یارانه ای بیش از 80 درصد نیاز را پوشش می دهد. از مصرف کنندگان

وی با بیان اینکه در صنعت برق 75 درصد جامعه از برق یارانه ای استفاده می کنند و اگر فردی بیشتر مصرف کند باید هزینه بیشتری بپردازد، گفت: همه این اختیارات در اختیار دولت است و نیازی به قانون جدید نیست. . ، قانونی که همه را مورد هدف قرار می دهد این مسائل را پیش بینی کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: امسال حدود پنج میلیارد دلار برای واردات بنزین و گازوئیل پیش بینی می شود که بخش زیادی از درآمد بودجه کل کشور را تشکیل می دهد و این میزان از محل درآمد حاصل می شود. جیب همه مردم است و تقریبا 50 درصد خانوارهای کشور یک خودرو ندارند.

شریعتی در پاسخ به سوال دیگری درباره تنوع سبد سوخت در برنامه هفتم توضیح داد: دولت موظف است تنوع سبد سوخت را پیگیری کند. متاسفانه در دولت قبل وزیر سابق نفت بحث گاز مایع (LPG) و استفاده از این سوخت پاک در خودرو را حذف کرد که باعث شد در این سبد سوخت مازاد تولید داشته باشیم. این سوخت یک سوخت پاک است و می تواند با سوخت های دیگر رقابت کند که البته به CNG آسیبی نمی رساند و می توانیم همزمان از این دو نوع سوخت پاک استفاده کنیم.

وی یادآور شد: مجلس به دنبال حل اساسی موضوع حقوق و دستمزد کارکنان و کارگران صنعت نفت است. همه این افراد در افزایش تولید نفت و گاز در کشور نقش دارند. ما معتقدیم اگر یک کارشناس و متخصص فعالیتی را انجام دهد که تاثیر بسزایی در تولید داشته باشد، می تواند حتی از مدیرکل شرکت حقوق بیشتری دریافت کند و در این مورد دیگر سقف حقوق معنا ندارد، ما نیز آن را دنبال می کنیم. .

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39034

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.