• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
4

بزرگترین موج مهاجرت ثروتمندان به چین رسید. کدام کشور آهنربای ثروت جهان شد؟

  • کد خبر : 40692
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
بزرگترین موج مهاجرت ثروتمندان به چین رسید.  کدام کشور آهنربای ثروت جهان شد؟

اکوایران: یافته های جدید نشان می دهد که امارات متحده عربی برای سومین سال متوالی عنوان بزرگترین مقصد ثروتمندان جهان را از آن خود خواهد کرد. در همین حال، چین در آستانه بزرگترین مهاجرت میلیونرها در تاریخ خود قرار دارد.

اخبار اقتصادی؛ بر اساس ارزیابی‌ها، انتظار می‌رود امارات متحده عربی تا پایان سال 2024 شاهد هجوم خالص بی‌سابقه 6700 میلیونر از سراسر جهان باشد. دومین پس از امارات، “آمریکا” است که انتظار می‌رود تا پایان سال، 3800 میلیونر وارد این کشور شوید؛ این به معنای تقریباً نیمی از هجوم خالص مهاجران میلیونر است که وارد امارات متحده عربی خواهند شد.

بر اساس تحقیقات جدید Henley & Partners و اتاق بازرگانی ایران، انتظار می‌رود 128000 میلیونر یا افراد با دارایی خالص یک میلیون دلار یا بیشتر در دارایی نقدی قابل سرمایه‌گذاری در سال 2024 در سطح جهان حرکت کنند.

به گفته هنلی، این تعداد از رکورد قبلی 120000 میلیونر در سال گذشته فراتر رفت. داده‌های این گزارش توسط New World Wealth، یک شرکت اطلاعات ثروت جهانی ارائه شده است و اطلاعاتی در مورد جریان‌های ورودی و خروجی میلیونرها و الگوهای مهاجرت آنها در سطح جهان ارائه می‌کند.

بر اساس این گزارش، 10 کشوری که انتظار می‌رود بیشترین ورودی خالص میلیونرها را در سال 2024 داشته باشند، شامل امارات متحده عربی با 6700 میلیونر، آمریکا با 3800 میلیونر، سنگاپور با 3500 میلیونر و کانادا با 3200 میلیونر است. میلیونرها عبارتند از: استرالیا با 2500 میلیونر، ایتالیا با 2200 میلیونر، سوئیس با 1500 میلیونر، یونان با 1200 میلیونر، پرتغال با 800 میلیونر با پانصد میلیونر و J40.

بر اساس این گزارش، امارات متحده عربی به طور فزاینده ای به دلیل سیاست های مالیاتی مطلوب، موقعیت استراتژیک، زیرساخت های کلاس جهانی و موارد دیگر، توانسته است موقعیت خود را به عنوان یک پناهگاه امن برای افراد دارای ارزش خالص در سطح جهانی تثبیت کند.

این کشور عربی همچنین یک ویزای طلایی با هدف جذب استعدادها برای اقامت در امارات متحده عربی ارائه می دهد. بر اساس این گزارش، این ویزا با هدف ارائه اقامت طولانی مدت به سرمایه گذاران خارجی، کارآفرینان و افراد مستعد اعم از متخصصان، دانشجویان و محققان می باشد. سرمایه گذاری های قابل توجهی در کشور ایجاد شده است.

بر اساس این تحقیق، این جریان های مهاجرتی به امارات متحده عربی عمدتاً با خروج از منطقه خاورمیانه بزرگ، هند، روسیه، آفریقا و اخیراً از انگلستان و اروپا تقویت می شود. سنگاپور با هجوم خالص 3500 میلیونر در سال 2024 در جایگاه سوم قرار دارد. این کشور همچنین یکی از مقاصد برتر برای افرادی است که دارای ارزش خالص بالایی هستند که به دنبال نقل مکان به آسیا هستند.

بزرگترین تولید میلیونرها.

علاوه بر این، این گزارش فهرستی از 10 کشور یا منطقه ای را اعلام کرده است که انتظار می رود بیشترین خروج میلیونرها در سال 2024 را شاهد باشند. این کشورها شامل «چین»، «انگلیس»، «هند»، «کره جنوبی»، «روسیه» و «روسیه» هستند. «برزیل»، «آفریقای جنوبی»، «تایوان» (چین تایپه)، «نیجریه» و «ویتنام». .

بر اساس این گزارش، چین انتظار دارد تا قبل از پایان سال 15200 میلیونر این کشور را ترک کنند. این بالاترین نرخ مهاجرت میلیونرها در جهان خواهد بود. بریتانیا در رتبه دوم قرار دارد و پیش بینی می شود تا پایان سال 2024 9500 میلیونر را از دست بدهد و پس از آن هند قرار دارد که انتظار می رود امسال 4300 میلیونر را از دست بدهد.

سال گذشته، چین شاهد بزرگترین مهاجرت افراد با ارزش خالص در جهان بود و به نظر می رسد این روند در سال 2024 ادامه یابد و آسیب های بیشتری به اقتصاد این کشور وارد کند.

بر اساس گزارش هنلی، عدم اطمینان در مورد مسیر اقتصادی چین و تنش های ژئوپلیتیکی برای بسیاری از میلیونرهای چینی مهم است. به گفته محققان، رقیب بین المللی چین، آمریکا، به عنوان مقصد اصلی مهاجران میلیونر چینی شناخته می شود. این شرکت دریافت که چین در سال گذشته با مهاجرت 13800 نفر از افراد با ارزش خالص، عمدتا به ایالات متحده، کانادا و سنگاپور مواجه شد.

تعداد بالای مهاجرت میلیونرها به چین ممکن است فشار بیشتری بر اقتصاد شکننده این کشور وارد کند. بحران بلندمدت در بخش املاک و مسکن سازندگان املاک را تحت تأثیر قرار داده و ثروت کشور را به شدت تضعیف کرده است. در حالی که دولت های محلی در بدهی غرق می شوند. صندوق بین المللی پول در اوایل سال جاری اعلام کرد که چین به دلیل آشفته بازار املاک با عدم اطمینان زیادی در مورد چشم انداز رشد خود مواجه است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40692

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.