• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
6

بازار بیت کوین بیش از هر زمان دیگری آسیب دیده است

  • کد خبر : 29970
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۳:۴۷
بازار بیت کوین بیش از هر زمان دیگری آسیب دیده است

بار دیگر، با افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین، اطلاعات به دست آمده از وب سایت تجزیه و تحلیل داده های زنجیره ای گلاسنود نشان می دهد که پس از افزایش قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود در 18 ماه گذشته و رسیدن به قیمت 36800 دلار، بیش از 160 دلار افزایش یافت. میلیون پوزیشن معاملاتی در 24 ساعت گذشته فروخته شده است.

به گزارش اخبار اقتصادی، داده های گلس نود نشان می دهد که پس از افزایش قیمت بیت کوین به 36800 دلار، بیش از 161.1 میلیون دلار از موقعیت های معاملاتی فروش در 24 ساعت گذشته منحل شده است. 80 درصد از این مبلغ مربوط به تراکنش های کوتاه مدت بوده که طی آن بیش از 72.1 میلیون دلار به تراکنش های بیت کوین اختصاص یافته است. درصد تراکنش های کوتاه این ارز دیجیتال 63.9 میلیون دلار برآورد شده است.

رشد فوری بیت کوین در حالی رخ داد که گزارش هایی مبنی بر آغاز مذاکرات کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) با مدیر صندوق Grayscale در عصر چهارشنبه در رسانه ها منتشر شد. این شرکت در تلاش است تا تاییدیه های لازم را برای صندوق معاملات نقدی بیت کوین به نام (Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) در بورس آمریکا کسب کند و انتظار می رود این امر نقطه عطفی در مسیر تسهیل ورود سرمایه گذاران به این بازار باشد.

امروز، بر اساس نظرسنجی های پراکنده، خوش بینی تحلیلگران نسبت به تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای صندوق نقدی قابل معامله در بورس دو برابر شده است. گمانه زنی در مورد احتمال تایید 90 درصدی این وجوه در ژانویه 2024 منجر به افزایش انتظارات صعودی و ناامیدی در بین خرس‌هایی با موقعیت‌های نزولی بلندمدت شده است. در شرایط فعلی، حتی بسیاری از معامله‌گران درون روز و کوتاه‌مدت نیز اعتماد کافی برای باز کردن شرایط نزولی ندارند.

در روز پنجشنبه، قیمت بیت کوین (BTC)، بزرگترین دارایی رمزنگاری، برای اولین بار از ماه می 2022 از مرز 36000 دلار گذشت. داده ها نشان می دهد که حجم عظیمی از 50 میلیون دلار تنها در یک دوره چهار ساعته و در اوایل نقدینگی نقد شده است. ساعاتی از صبح در بازارهای آسیایی این اتفاق در تمام بازارهای مالی رخ می دهد که به آن «فشار کوتاه» می گویند. در این صورت افزایش ناگهانی قیمت باعث خروج خرس‌ها از موقعیت‌های معاملاتی و ضرر می‌شود و تکرار این اتفاق باعث ناامیدی آنها از انتظارات نزولی کوتاه‌مدت می‌شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=29970

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.