به گزارش اخبار اقتصادی، بیت کوین پس از کاهش رتبه چند بانک تجاری در ایالات متحده توسط موسسه Moody’s Investors Service بیش از دو درصد افزایش یافت.

مودیز به چندین بانک دیگر هشدار داد که سرنوشت مشابهی در انتظار آنها خواهد بود.

اگرچه این اقدام عمدتاً بر وام دهندگان کوچک و متوسط ​​تأثیر می گذارد، برخی از بانک های بزرگ وال استریت نیز متحمل ضرر شدند، ظاهراً از ترس تکرار بحرانی که در اوایل سال جاری بخش بانکداری تجاری را تکان داد.

پس از انتشار این خبر، بیت کوین با 1.86 درصد افزایش به 29722 دلار و اتر با 1.33 درصد افزایش به 1852 دلار در ساعت 13:38 به وقت شرقی رسید.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال جهانی در حال حاضر 1.18 تریلیون دلار تخمین زده می شود که نسبت به روز گذشته 1.59 درصد افزایش یافته است. در حال حاضر 48.95 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال متعلق به بیت کوین است که طی یک روز 0.14 درصد افزایش یافته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته 36.67 میلیارد دلار است که 13.53 درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیرمتمرکز در حال حاضر 2.72 میلیارد دلار است که 7.41 درصد از کل حجم 24 ساعته بازار ارزهای دیجیتال است، و حجم کل استیبل کوین ها اکنون 34.66 میلیارد دلار است که 94.52 درصد از حجم کل 24 ساعت است. هر ساعت بازار ارزهای دیجیتال را شکل می دهد.

افزایش تعداد سرمایه گذاران بلند مدت بیت کوین

گلس‌نود که بزرگ‌ترین مؤسسه تحقیقاتی بلاک چین در جهان محسوب می‌شود، در آخرین گزارش آماری خود تأکید کرده است که سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت‌کوین حدود 14.6 میلیون بیت‌کوین در کیف پول خود دارند که حدود 75 درصد از کل بیت‌کوین‌های جهان است.

به گزارش گلاسنود، در هفت روز گذشته 4.3949 بیت کوین به این رقم اضافه شده است که نشان دهنده افزایش تعداد سرمایه گذاران بلندمدت در محبوب ترین ارز دیجیتال جهان است.

لازم به ذکر است که سرمایه گذاران بلندمدت کسانی هستند که در ۱۵۵ روز گذشته از برداشت و انتقال بیت کوین از کیف پول خود خودداری کرده و حتی در زمان کاهش شدید قیمت، توکن های خود را حفظ کرده اند.

علیرغم افزایش چشمگیر تعداد سرمایه گذاران بلندمدت بیت کوین، نوسانات این ارز دیجیتال به کمترین میزان خود در سال های اخیر رسیده است که نشان از رکود در بازار ارزهای دیجیتال دارد.

به گزارش گلاسنود، نوسانات قیمت بیت کوین به کمترین میزان خود از دسامبر 2016 رسیده است که باعث کاهش تعداد سرمایه گذاران در این ارز دیجیتال و البته سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار شده است.