• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

انقلاب در Anglo American: غول معدن از تجارت الماس و پلاتین خارج شد

  • کد خبر : 39183
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶
انقلاب در Anglo American: غول معدن از تجارت الماس و پلاتین خارج شد

اکوایران: یکی از مشهورترین شرکت‌های معدنی جهان در اقدامی شگفت‌انگیز از عرصه الماس، پلاتین و زغال‌سنگ خارج می‌شود تا بیشتر بر مس و سنگ آهن تمرکز کند.

اخبار اقتصادی، «شرکت آنگلو امریکن» طی یک تجدید ساختار گسترده با هدف مقابله با استراتژی خرید رقیب خود «گروه بی اچ پی» و تبدیل آن به یک غول مس، از استخراج الماس، پلاتین و زغال سنگ خارج شد.

به گفته بلومبرگ، این اقدام Anglo تحت تاثیر فشار BHP بود، با این حال، این حرکت همچنین واکنشی به فشار سهامداران این شرکت برای واگذاری فعالیت‌های کم سود و تمرکز بر دارایی‌های مس مورد علاقه صنعت بود. اکنون آنگلو به یک شرکت ساده تر و جذاب تر برای خریداران تبدیل شده است.

به گفته یک تحلیلگر UBS، این تنها راهی نیست که BHP می خواست دنبال کند.

به جای پذیرش پیشنهاد BHP، Anglo امیدوار است که سرمایه گذاران از طرح آن حمایت کنند. سرمایه گذاران از Anglo خواسته اند تا طرح خود را انجام دهد و حرکت امروز این شرکت به درخواست های برخی از سهامداران پاسخ می دهد.

سهام Engol در معاملات لندن 0.8 درصد کاهش یافت و به 26.85 پوند رسید که کمتر از 27.53 پوندی که BHP پیشنهاد کرده بود. پلاتین آنگلو امریکن (Amplat) نیز در ژوهانسبورگ 10 درصد کاهش یافت.

توجه بیشتر به مس و سنگ آهن

Anglo اکنون بر روی استخراج مس و سنگ آهن تمرکز خواهد کرد، دو منطقه بزرگ و سودآور که BHP را نیز جذب کردند. این شرکت به اجرای پروژه کود وودسمیت خود در شمال انگلستان ادامه می دهد، که برخی از سرمایه گذاران برای خروج از آن تلاش می کنند. با این حال، Anglo هزینه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

این شرکت روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد تجارت الماس De Beers خود را از بین ببرد یا بفروشد، واحد آنگلو امریکن پلاتینوم خود را از بین ببرد و معادن زغال سنگ کک‌سازی خود را در استرالیا بفروشد. این شرکت همچنین اعلام کرد که هزینه های معدن کود بزرگ خود در بریتانیا را کاهش خواهد داد. این امر آنگلو را به یک شرکت ساده تر تبدیل می کند که بر روی سنگ آهن و مس تمرکز دارد.

این شرکت همچنین اعلام کرد که کسب و کار نسبتا کوچک نیکل خود را در برزیل می بندد یا می فروشد. بازار نیکل تحت تاثیر سیل عرضه ارزان از اندونزی قرار گرفته است.

جنبش به سمت کاهش و ساده‌سازی سال‌هاست که در انگلو شکل گرفته است. شرکتی که همیشه ترکیبی از کالاهای اساسی بوده است. با این حال، رویکرد BHP به عنوان یک کاتالیزور برای شرکت عمل کرد تا تصمیمی را که سال ها در مورد آن فکر می کرد، تسریع بخشد.

«دی بیرز» نیز در آنگلوساکسون نامناسب به نظر می رسید. بازار الماس در سال های اخیر بی ثبات بوده و بین رونق و رکود در نوسان بوده است. چالش‌های ناشی از تغییر عادات مصرف‌کننده مستلزم صرف هزینه‌های بیشتری برای مواردی مانند تبلیغات است. که خارج از حاشیه امن بسیاری از سرمایه گذاران معدن است.

آنگلو روز سه‌شنبه گفت که De Beers فروخته می‌شود یا منحل می‌شود. این باعث می شود که پیوند نزدیک به 100 ساله بین این دو شرکت قطع شود.

Anglo همچنین به دنبال خروج از Anglo American Platinum است. این شرکت در حال حاضر در فهرست آفریقای جنوبی قرار دارد و اکثریت آن متعلق به آنگلو است. تجارت زغال سنگ کک سازی آن نیز فروخته خواهد شد.

به گفته تحلیلگر UBS، نتیجه بررسی استراتژیک Anglo برنامه های BHP را تغییر نخواهد داد، اما آنها احتمالا اکنون وضعیت را با توجه به آن ارزیابی خواهند کرد.

Anglo همچنین هزینه های معدن کود 9 میلیارد دلاری خود در شمال انگلیس را کاهش خواهد داد.

این شرکت که سالانه حدود 1 میلیارد دلار در معدن غول پیکر وودسمیت هزینه می کند، هزینه ها را در سال 2025 به حدود 200 میلیون دلار کاهش می دهد و قصد دارد در سال 2026 هیچ هزینه ای برای آن هزینه نکند.

فراتر از تعهدات هزینه های هنگفت، نگرانی سرمایه گذاران در مورد Woodsmith تشدید شده است زیرا محصول کودی نسبتا مبهمی به نام پلی هالیت تولید می کند، که برای آن Anglo باید تقریباً از ابتدا یک بازار جهانی بزرگ جدید ایجاد کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39183

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.