• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
5

افزایش 5 درصدی خرید گندم / اصفهان، گلستان و اردبیل پیشتاز هستند

  • کد خبر : 40901
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹
افزایش 5 درصدی خرید گندم / اصفهان، گلستان و اردبیل پیشتاز هستند

اکو ایران: کدام استان ها بیشترین افزایش خرید گندم را از زمان شروع خرید تضمینی تا 15 تیرماه امسال تجربه کردند؟ اطلاعات اعلام شده نشان می دهد در این مدت استان های «اصفهان»، «گلستان» و «اردبیل» بیشترین افزایش خرید گندم را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته اند.

اخبار اقتصادی، داده های اعلام شده نشان می دهد در این مدت 5 میلیون و 243 هزار تن گندم در سراسر کشور خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 239 هزار تن افزایش داشته است که 5 درصد رشد داشته است.

بررسی روند خرید گندم در دوره مورد بررسی نشان می دهد که استان «اصفهان» با بیش از دو برابر رشد نسبت به سال گذشته بیشترین خرید گندم را داشته است. در این مدت استان گلستان با رشد دو برابری و اردبیل با 41.5 درصد رشد سه استانی هستند که بیشترین نرخ رشد خرید گندم را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رساندند.

بر اساس گزارش جامعه بازرگانی دولتی ایران، در کنار سه استان ذکر شده در دوره مورد بررسی، استان های کرمان با رشد 26.5 درصد، خراسان جنوبی با رشد 22 درصدی و قم با رشد 22 درصدی قرار دارند. به ترتیب 16.5 درصد.

بر اساس این گزارش، استان های «لرستان»، «ایلام»، «کهگیلویه و بویراحمد» و «آذربایجان شرقی» از دیگر استان هایی هستند که خرید گندم نسبت به سال 1402 روند صعودی داشته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40901

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.