• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

پیگیری مطالبات گندمکاران به مجلس رسید

  • کد خبر : 42640
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴
پیگیری مطالبات گندمکاران به مجلس رسید

اکوایران: تاخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران به مجلس رسید. به گفته عضوکمیسیون کشاورزی مجلس، تکلیف قانونی خرید تضمینی گندم از سوی نیروی انتظامی مشخص شده و مبالغ مربوط به خرید تضمینی گندم باید ظرف 24 ساعت به کشاورزان واریز شود، اما با وجود موارد زیر در این درگیری ها، کشاورزان سال ها در دریافت درخواست های خود با تاخیر مواجه شده اند.

اخبار اقتصادی؛ بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران، ارزش گندم خریداری شده تا 23 مردادماه امسال بالغ بر 180 میلیارد تومب بوده که 44 درصد آن پرداخت شده است. حجم خرید گندم در دوره مورد بررسی 10 میلیون و 215 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه قبل 17 درصد رشد نشان می دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران خاطرنشان کرد: تولید گندم در کشور موضوعی است که اکثریت نمایندگان اتاق ملت به ویژه اعضای کمیسیون کشاورزی به آن پرداخته اند. هر سال ادامه یابد. از تولید تا پرداخت مطالبات گندم کاران، تصریح کرد: تکلیف قانونی خرید تضمینی گندم برای نیروی انتظامی مشخص شده و مبالغ مربوط به خرید تضمینی گندم باید ظرف 24 ساعت به کشاورزان پرداخت شود که هر ساله علی رغم با نظارت دولت و پیش بینی های قانونی مجلس، متأسفانه چندین سال است که این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش میثاق فلسفی، با نظارت هایی که در قانون خرید تضمینی انجام شده است، پیش بینی های خوبی انجام شد که ابتدا حجم تولید گندم را افزایش داد و با وجود اینکه 4 سال پیش کشورمان واردکننده گندم بود، با تولید گندم حدود 7 میلیون ما در حال حاضر به شرایط مطلوب رسیده ایم. به گفته قاسمی، پارسال حدود 11 میلیون تن گندم برداشت شد و خرید گندم نان تقریباً خودکفا شد و امسال پیش بینی ها و برآوردها حاکی از آن است که حدود 12 میلیون تن گندم خریداری شود و البته از دو سه میلیون تن گندم برای مصرف خود کشاورزان برای سال آینده ذخیره شده است.

وی گفت: اکثر نمایندگان شورای اسلامی دغدغه کشاورزی دارند و دغدغه کشاورزان را دارند و همواره پیگیر مسائل کشاورزی هستند و همچنین چند موضوع اساسی را در دستور کار کمیسیون کشاورزی داریم. “.

وی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده تا پایان مرداد و اواسط شهریور ماه شاهد خودکفایی در تولید گندم خواهیم بود.

وی در ادامه تصریح کرد: 165 همات اعتبار برای خرید گندم در سال برداشت 1403 تا 1402 پیش بینی شده که بخشی از آن نیز پرداخت شده است.

این فیلسوف گفت: کشاورز نیاز به منابع مالی از فروش محصولات کشاورزی دارد و برای سال آینده برنامه ریزی می کند و اگر پولش به موقع پرداخت نشود، تمام زندگی اش مختل می شود، از طرفی برنامه ریزی برای برداشت محصول بعدی. . امسال هم متضرر می شود و باید شرایطی را فراهم کنیم تا بتوانیم مطالبات تولیدکنندگان گندم را پرداخت کنیم و در صورت تأخیر، زیان آنها را بپردازیم.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42640

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.