• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

استقبال ایران از انتخاب شعار بین المللی «آب برای صلح» توسط سازمان ملل/ رژیم صهیونیستی از آب به عنوان سلاح کشتار جمعی استفاده می کند.

  • کد خبر : 37102
  • ۰۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴
استقبال ایران از انتخاب شعار بین المللی «آب برای صلح» توسط سازمان ملل/ رژیم صهیونیستی از آب به عنوان سلاح کشتار جمعی استفاده می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاوان) علی اکبر محرابیان در پیامی به همین مناسبت روز جهانی آب او در 3 آوریل 1403 نوشت:

تمدن های بشری از آغاز تاریخ به دور آب شکل گرفته اند و در ایران به عنوان مهد فرهنگ و تمدن کهن، آب نماد بصیرت، خرد و جاودانگی است.

از سوی دیگر ایرانیان به بهره مندی از آموزه های اسلامی در کنار تمدن کهن افتخار می کنند و در دین مبین اسلام آب در میان مخلوقات خداوند رحمان جایگاه برجسته ای دارد و در قرآن از آب یاد شده است. . به عنوان وسیله ای برای رفاه، بقا، آسایش و پاکی انسان.

با توجه به اقلیم ایران، چالش های آبی سابقه ای طولانی دارد و اولین نمادهای شناخته شده مدیریت منابع آب در جهان نیز در منطقه شوشتر ایران یافت می شود و جهان را شگفت زده می کند.

تغییرات اقلیمی در دهه‌های اخیر به دلیل تخریب گسترده محیط‌زیست توسط ابرقدرت‌های خودخوانده، چالش‌های آبی را بیش از پیش در جغرافیای ایران ایجاد کرده است. از این حیث سال 1403 در ایران سالی است که در آن مجموعه ای از پروژه های نرم افزاری و سخت افزاری به منظور ارتقای شفافیت، مشارکت عمومی و توسعه همه جانبه با هدف ارتقای رفاه مردم ایران اجرا می شود.

کشورهای جهان در تلاش هستند تا آب شرب مردم خود را طی سال آینده تامین کنند، اما با توجه به موقعیت ممتاز ایران در تامین آب شرب شهری و روستایی، ضمن اعلام آمادگی برای انتقال تجربیات متخصصان ایرانی به دنیا، این فرصت فراهم شده است. تا سال آینده برای حل مشکلات عمیق تر از مدیریت منابع آب ایران در دسترس است.

سازمان ملل متحد شعار «آب برای صلح» را برای سال 2024 انتخاب کرده است. جمهوری اسلامی ایران ضمن تجلیل از انتخاب این شعار، به جهانیان یادآوری می کند که امروز که فرصتی برای اتحاد ملت ها حول محور آب فراهم شده است، رژیم صهیونیستی از آب به عنوان سلاح مرگ استفاده می کند و به صورت دسته جمعی علیه مردم مظلوم غزه استفاده می کند.

گزارشگران ویژه سازمان ملل بارها مانع تل آویو در زمینه آبرسانی به مردم غزه را افشا کرده اند و ما به همراه تمام آزادی خواهان جهان ضمن محکوم کردن این جنایت علیه مردم فلسطین، از همه طراحان در دادگاه بین المللی می خواهیم. حامیان، فرماندهان و سربازان حاضر در این جنایات بزرگ علیه بشریت باید به سزای اعمال خود برسند و شعار آب برای صلح به معنای واقعی کلمه محقق شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37102

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.