• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

آیا اخبار JAMA برای بازار فارکس مهم است؟ آیا تعطیلی طلافروشی ها پایان می یابد؟

  • کد خبر : 39135
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
آیا اخبار JAMA برای بازار فارکس مهم است؟  آیا تعطیلی طلافروشی ها پایان می یابد؟

قیمت تتر l در روز یکشنبه در حال کاهش بود و از 60 هزار و 850 تومان به انتهای کانال 60 هزار تومانی رسید و از اینجا باقی ماند تا تنها شصت بازار محسوب شود.

قیمت دلار در دومین روز هفته با سقوط به زیر خط حمایت تثبیت شد تا به کمترین قیمت در 1403 برسد. قیمت دلار هرات در روز یکشنبه نیز روند نزولی را دنبال کرد و به سمت کف کانال 59 هزار تومانی حرکت کرد. با این حرکت قیمت دلار در هرات، قیمت دلار در تهران و سلیمانیه نیز با کاهش در کانال 59 هزار تومانی همراه شد.

قیمت دلار هرات روز یکشنبه با قیمت 59 هزار و 980 تومان آغاز شد و با کاهش سقف افزایش و کاهش، سهم خود را از بازار از دست داد. قیمت دلار هرات در معاملات روزانه 59 هزار و 500 تومان بسته شد. ریزش قیمت دلار در معاملات پشت سر هم ادامه یافت و قیمت دلار هرات به 59 هزار و 150 تومان خاتمه یافت. با این حال برخی از فعالان بازار مدعی شدند که قیمت دلار هرات در تالارهای معاملات 59 هزار و 210 تومان بسته شده است.

قیمت درهم امارات با شکاف منفی 16 هزار و 390 تومان آغاز شد و در هنگام نزول به کف پله سوم کانال 16 هزار تومان رسید. قیمت درهم امارات در روز یکشنبه با کاهش 110 تومانی نسبت به نرخ پایانی روز گذشته روبرو شد. قیمت دلار تقریباً برابر با دلار تهران 59 هزار و 820 درهم برآورد شده است.

قیمت تتر روز یکشنبه در حال کاهش بود و از 60850 تومان به انتهای کانال 60 هزار تومانی رسید و از اینجا حمایت شد تا تنها 60 در بازار نامیده شود.

در پشت خط بازار، سخنان امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی مورد توجه تجار قرار گرفت. امیر عبدالهیان گفت: در صورت موافقت همه طرف ها برای بازگشت به توافق 2015 و مشاهده اقدامات عملی از سوی طرفین، ما آمادگی داریم به تعهدات خود در مسیر توافق ادامه دهیم.

فعالان بازار معتقدند اگر این اتفاق در واقعیت و در عمل رخ دهد نشانه مثبتی است اما از آنجایی که در این سال ها بارها این اظهارات شنیده شده و اتفاقی نیفتاده است، بعید است به این زودی ها این اتفاق بیفتد.

به گفته تحلیلگران فنی، قیمت دلار هرات در زیر خط مقاومتی مهم 59 هزار و 800 تومان تثبیت شده و ممکن است فعلاً مسیر نزولی را در پیش بگیرد. اولین خط حمایتی دلار، کف 59 هزار تومانی است که در این زمان از خط قیمتی دلار هرات حمایت می شد. از نظر فنی با از دست دادن کانال 59 هزار تومانی قیمت دلار هرات می تواند کانال 57 هزار تومانی را محک بزند.

روز یکشنبه با وجود کاهش قیمت دلار، قیمت ارز تعدیل نشد و در کانال 41 میلیونی متوقف شد. گروهی از معامله گران با اشاره به رکود قیمت ارز معتقدند یکی از بازارها در حال چپ شدن است. اگر قیمت طلا از امروز منفی شروع شود و در مسیر نزولی ادامه یابد، به دلیل فلج شدن نرخ ارز در معاملات روز یکشنبه، قیمت ارز امروز با شدت بیشتری کاهش می یابد. اما اگر اونس طلا در سطح فعلی باقی بماند، احتمال کاهش ارز کاهش می یابد.

پشت خط روز یکشنبه نامه جدید وزارت حراست در مورد بازار طلا نیز مورد توجه قرار گرفت. در این نامه به ثبت موجودی طلا برای صادرات و واردات اشاره شده است. جواهرسازان ملزم به ثبت موجودی نیستند. آیا این خبر در بازار مهم تلقی می شود و به تعطیلی طلافروشان پایان می دهد؟

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39135

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.