• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

آموزش فارکس به زبان ساده

  • کد خبر : 32513
  • ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
آموزش فارکس به زبان ساده

فارکس یا بازار معاملات ارزی، بزرگ‌ترین بازار مالی جهان با حجم معاملاتی روزانه بیش از 7.5 تریلیون دلار است که در آن ارزهای مختلف از سراسر دنیا معامله می‌شوند.

این بازار به دلیل حجم معاملات بالا و نوسانات قیمتی زیاد، یکی از جذاب‌ترین بازارهای مالی برای معامله‌گران است.

در این مقاله، به آموزش فارکس به زبان ساده می‌پردازیم. این محتوا برای افرادی که تازه می‌خواهند با فارکس آشنا شوند و یا می‌خواهند اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنند، مناسب است.

فارکس چیست؟

فارکس مخفف عبارت Foreign Exchange است که به معنای تبادل ارز خارجی است. در این بازار، ارزهای مختلف جهان با یکدیگر معامله می‌شوند.

به عنوان مثال، معروف ترین جفت ارزهای مبادلاتی در بازار فارکس EUR/USD به معنای ارز یورو در مقابل ارز دلار آمریکا و جفت ارز GBP/USD به معنای ارز پوند انگلستان در مقابل دلار آمریکا است.

بازار فارکس، یک بازار غیرمتمرکز است؛ یعنی زیر نظر هیچ سازمان یا دولت خاصی فعالیت نمی‌کند به همین دلیل به‌صورت 24 ساعته در 5 روز هفته از بامداد دوشنبه الی جمعه باز است و شما می‌توانید نمادهای مختلف آن را ترید کنید.

چگونه در فارکس معامله کنیم؟

برای معامله در فارکس، ابتدا باید یک حساب معاملاتی در یک بروکر فارکس افتتاح کنید. بروکر فارکس یک شرکت مالی است که خدمات معاملاتی شامل پلتفرم معاملاتی، اهرم و متصل کردن خریدار و فروشنده را ارائه می‌دهد.

پس از افتتاح حساب، می‌توانید با استفاده از پلتفرم معاملاتی بروکر، اقدام به خرید و فروش نمادهای فارکس کنید.

چه کسانی در بازار فارکس ترید می‌کنند؟

بازیگران اصلی بازار فارکس را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد:

1- دولت‌ها و بانک‌های مرکزی: دولت‌ها و بانک‌های مرکزی از فارکس برای تنظیم سیاست‌های اقتصادی و مدیریت ذخایر ارزی خود استفاده می‌کنند. یکی بزرگ‌ترین گروه‌های حاضر در بازار فارکس هستند.

2- بانک‌های بزرگ: بانک‌های بزرگ نقش مهمی در بازار فارکس ایفا می‌کنند. آن‌ها از فارکس برای تسویه حساب‌های بین‌المللی، پوشش ریسک و کسب سود استفاده می‌کنند.

3- شرکت‌ و مؤسسات مالی بزرگ: شرکت‌های تجاری، مؤسسات مالی بزرگ، صندوق‌های پوشش ریسک و … در این دسته قرار دارند. برای مثال، یک شرکت تجاری که کالاهای خود را از کشوری دیگر وارد می‌کند، ممکن است از فارکس برای پوشش ریسک نوسانات قیمت ارز استفاده کند.

4- معامله‌گران خرد: معامله‌گران خرد یا همان افراد حقیقی در بازار فارکس، من و شما هستیم. افرادی که برای کسب درآمد در بازار فارکس ترید می‌کنند. سرمایه ما در مقابل سه گروه قبلی در بازار فارکس اصلاً به چشم نمی‌آید.

چه چیزی در فارکس ترید می‌شود؟

همان‌طور که بیان شد ماهیت بازار فارکس به دلیل مبادله ارزهای مختلف در مقابل یکدیگر است بااین‌حال نمادهای مختلفی در بازار فارکس ترید می‌شود که شامل:

1- جفت ارزها

رایج‌ترین دارایی‌های معامله شونده در بازار فارکس، جفت ارزها هستند. یک جفت ارز، ترکیبی از دو ارز است که در کنار یکدیگر معامله می‌شوند. به عنوان مثال، اگر نرخ مبادله EUR/USD برابر با 1.20 باشد، به این معنی است که برای خرید یک یورو، باید 1.20 دلار بپردازید.

در یک جفت ارز، ارز اول ارز پایه نامیده می‌شود و ارز دوم ارز پیرو (ارز سمت چپ) نامیده می‌شود. نرخ تبدیل بین دو ارز نمایانگر میزانی از ارز پیرو است که برای خرید یا فروش یک واحد از ارز پایه باید بپردازید.

2- فلزات گرانبها: طلا، نقره و …

3- انرژی: نفت خام، گاز طبیعی و زغال‌سنگ

4- اوراق بهادار: سهام شرکت‌های بزرگ مانند اپل، ماکروسافت و …

5- و حتی ارزهای دیجیتال: رمز ارزهای اصلی مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو و …

بهترین زمان ترید در فارکس چه زمانی است؟

بهترین زمان برای معامله در بازار فارکس زمانی است که حجم معاملات در بازار بالا است؛ زیرا در این حالت بازار منطقی‌تر عمل کرده و بالطبع پیش‌بینی قیمت برای ما راحت‌تر خواهد بود همچنین در این مواقع کارمزد معاملاتی بسیار کم است.

همان‌طور که بیان شد گروه‌های مختلفی در بازار فارکس ترید می‌کنند. دو گروه اول یعنی بانک‌های مرکزی و مؤسسات مالی بزرگ به دلیل دارایی بسیار عظیمی که دارند در زمان معامله کردن باعث افزایش حجم معاملات بازار فارکس می‌شوند، دو دسته از بزرگ‌ترین بانک‌ها، بانک‌های اروپایی و آمریکایی هستند. به همین دلیل در زمان کاری اروپا (ساعت 11 صبح الی 1 به وقت ایران) و زمان کاری آمریکا (4حدود 4 عصر تا 8 شب) بهترین زمان ترید در فارکس است.

آموزش فارکس به زبان ساده

چگونه آموزش فارکس را شروع کنیم؟ برای موفقیت در فارکس، آموزش و یادگیری اصول و تکنیک‌های معاملاتی ضروری است. به دو روش می‌توانید با مفاهیم بازار فارکس و نحوه ترید در فارکس آشنا شوید که شامل آموزش حضوری یا آنلاین و آموزش خودآموز است.

  1. آموزش رایگان فارکس: در آموزش رایگان فارکس، شما باید با سرچ کردن و مشاهده ویدیوهای رایگان موجود در آپارات و یوتیوب یا سایر فضاهای مجازی، خواندن مقالات آموزشی مانند مقاله آموزش فارکس رایگان همیار کریپتو (با سرچ این عنوان در گوگل و کلیک روی لینک اول می‌توانید به یک آموزش دسته بندی شده صفر تا صدی دسترسی داشته باشید.)

می‌توانید به اطلاعات مناسبی برای آموزش فارکس به زبان ساده دست پیدا کنید. سپس از بین این اطلاعات موارد بهینه و مناسب را پیدا کنید و نهایتاً مطابق با آن‌ها شروع به ترید کنید.

باید بدانید درست است که در این روش هزینه‌ای بابت آموزش پرداخت نمی‌کنید اما هزینه شما زمان شماست. یادگیری به‌صورت خودخوان از شما زمان و انرژی زیادی می‌گیرد و حتی ممکن است نهایتاً نتیجه مطلوبی برایتان نداشته باشد.

  1. آموزش اصولی و زیر نظر اساتید مجرب فارکس: کلاس آموزش فارکس در مشهد همیار کریپتو زیر نظر اساتیدی حرفه ای که خود تریدر بازار فارکس هستند و به‌صورت مستمر کسب درآمد فارکس دارند، برگزار می‌شود.

این آموزش فارکس به‌صورت حضوری در مشهد یا آنلاین در سایر شهرهای ایران قابل دسترسی است.

در آموزش فارکس در همیار کریپتو به‌صورت صفر تا صدی با مفاهیم اولیه فارکس، تکنیکال کلاسیک، تحلیل بنیادی فارکس و یادگیری نحوه تأثیرگذاری شاخص‌های اقتصادی بر قیمت‌ها در فارکس، مدیریت سرمایه و روانشناسی بازار و در نهایت یک استراتژی معاملاتی سود ده را آموزش خواهید دید.

حتی برای تأثیرگذاری بیشتر در کلاس آموزش فارکس همیار کرپیتو https://www.hamyarcrypto.com ترید لایو خواهید داشت تا بتوانید به‌صورت عملی از اولین اقدام برای تحلیل تا زمان باز کردن یک معامله خرید یا معامله فروش را در کنار استاد خود تجربه کنید.

با آموزش اصولی فارکس در زمان و هزینه ات صرفه جویی کن 

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32513

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.