• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

بازگشت قیمت دلار از پایین / سرنوشت دلار در دست اونس طلا

  • کد خبر : 31180
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
بازگشت قیمت دلار از پایین / سرنوشت دلار در دست اونس طلا

اکوایران: تحلیلگران فنی معتقدند که سرنوشت قیمت دلار در دست قیمت هر اونس طلا است. اگر قیمت هر اونس طلا از سطح فعلی در پایان هفته عقب نشینی کند، ممکن است دلار افزایش یابد. در غیر این صورت، بازار فارکس همچنان در محدوده خاص خود آسیب خواهد دید.

قیمت دلار هرات که روز چهارشنبه از 49 هزار و 900 تومان آغاز و در معاملات روزانه بین 49 هزار و 850 تا 50 هزار تومان در نوسان بود و در نهایت به 49 هزار و 950 تومان رسید، به پایان رسید اما این پایان کار نبود و قیمت دلار در بازار هرات هرات ارز به کانال 50 هزار تومان بازگشت و روی 51 هزار و 450 تومان بسته شد. در این دو هفته، قیمت دلار هرات بارها به سطح حمایت 48800 توکن رسید و نتوانست این حد حمایت را از دست بدهد.

قیمت درهم از 13800 تومان شروع شد و با نرخ روز گذشته بسته شد. با این قیمت درهم، دلار 50 هزار و 640 تومان برآورد می شود. قیمت تتر در معاملات روز چهارشنبه بین دو سطح 50500 و 50800 توکن در نوسان بود.

در پشت صحنه روز چهارشنبه، تجار به صحبت های رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق علاقه مند شدند. حمید حسینی اظهار داشت: عراقی ها تصمیم گرفته اند در ماه های آینده معاملات غیررسمی دلار را در بازار عراق انجام دهند. به گفته معامله گران، چنین اتفاقی با توجه به وابستگی دلار تهران به دلار سلیمانیه می تواند بر بازار اثر بگذارد.

به گفته تاجران، سوینگرها دلار هرات را فروختند و با افزایش قیمت اونس، خرید خود را در بازار جهانی طلا آغاز کردند. قیمت جهانی طلا روز چهارشنبه به 2048 دلار رسید و به همین دلیل طلای آب شده و سکه امامی در برابر دلار افزایش یافت.

این تاجران با اشاره به قیمت دلار سلیمانیه که در معاملات روز چهارشنبه بیش از 400 تومان اختلاف با دلار هرات داشت، گفتند که آربیتراژ اونس و دلار هرات شده است. هر چند در معاملات روز چهارشنبه قیمت دلار هرات تا 49 هزار تومان افزایش یافت، اما قیمت دلار سلیمانیه نتوانست زیر 50 هزار و 300 تومان تثبیت شود و در پشت خط به بیش از 50 هزار و 540 تومان افزایش یافت.

تحلیلگران فنی معتقدند که سرنوشت دلار در دست قیمت طلا است. اگر قیمت هر اونس طلا از سطوح فعلی در پایان هفته کاهش یابد، ممکن است دلار افزایش یابد، اما در غیر این صورت، ممکن است با افزایش قیمت اونس به سمت بالاترین حد خود پیش رود. همچنین مقاومت 50600 تومانی در بازار سلیمانیه حائز اهمیت است. اگر امروز قیمت دلار از این سطح عبور کند، ممکن است قیمت دلار هرات را به سمت مقاومت سوق دهد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31180

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.