• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

آنها افزایش 1800 مگاواتی حداکثر مصرف برق در منطقه مرکزی کشور را پیش بینی کردند.

  • کد خبر : 37682
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
آنها افزایش 1800 مگاواتی حداکثر مصرف برق در منطقه مرکزی کشور را پیش بینی کردند.

به گزارش اخبار اقتصادی و بنابر اعلام وزارت نیرو، در این جلسه که با حضور مصطفی رجبی مشهدی قائم مقام توانیر و مدیران ارشد شرکت توانیر نیز برگزار شد، ضمن بیان اهمیت مدیریت بار در منطقه از تهران و قم و البرز به بیان این موضوع پرداخت. استان بر لزوم آماده سازی نیروگاه های منطقه تاکید کرد.

وی همچنین با بررسی آخرین وضعیت پروژه های اولویت دار در این مناطق که پیش بینی می شود از پیک مصرف برق در سال 1403 عبور کنند، گفت: قرار گرفتن در این پروژه ها می تواند صنعت برق کشور. برای کمک به این تابستان

در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شبکه برق کشور، گلوگاه های اصلی شبکه های حمل و نقل، ابرتوزیع و توزیع در منطقه برق منطقه ای تهران و استان های البرز و قم مورد بررسی قرار گرفت. تصمیمی گرفته شد در خصوص تامین تجهیزات لازم برای پست های در حال ساخت انجام شد.

در بخشی دیگر از این جلسه، وضعیت پیشرفت پروژه های خط انتقال و قطب اولویت دار با توجه به 180 برنامه عملیاتی وزارت نیرو برای عبور از پیک بار تابستان امسال با اقدامات لازم به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. برای حل چالش ها و حرکت به جلو در سریع ترین زمان ممکن. این برنامه ها با همراهی مدیرعامل شرکت توانیر انجام شد.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در این جلسه پیک بار برق منطقه ای تهران در سال گذشته 12 هزار و 500 مگاوات بود که پیش بینی می شود امسال به بیش از 13 هزار و 450 مگاوات افزایش یابد که این امر مستلزم تقویت مصرف برق است. برنامه های مدیریتی از 1500 مگاوات در سال گذشته به حدود 1000 مگاوات و 800 مگاوات در سال جاری در سطح 3 استان خواهد رسید.

تاکید بر تمایل به اجرای ذخیره عملیاتی تا مهرماه و نیز لزوم رعایت سلسله مراتب و دستورات عملیات مدیریت بار و انرژی از اعزام کشوری تا اعزام و توزیع منطقه ای از دیگر نکات مورد تاکید در این جلسه بود. در ادامه مدیرکل برق منطقه ای تهران گزارشی از وضعیت آمادگی 4 واحد در حال تعمیر نیروگاه سیاه بیشه و اقدامات انجام شده در این خصوص ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، پیک بار برق منطقه ای تهران در سه هفته گذشته به 44 هزار مگاوات رسید و از هفته آینده افزایش به بیش از 50 هزار مگاوات پیش بینی می شود و این سه استان 25 هفته سختی پیش رو دارند که نیازمند اجرای دقیق و کامل است. از دستورالعمل ها اطلاعیه وزارت نیرو در حوزه صنایع بزرگ، بخش کشاورزی، ادارات، شهرک‌های صنعتی و صنایع متوسط ​​کشور است و اجرای دقیق برنامه‌های ابلاغی برای مدیریت مصرف برق از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است. قدم بی خیال تابستان

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37682

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.