• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

آلمان اولین شریک تجاری ایران در اروپا / روند واردات در 11 ماه 1402 + جدول

  • کد خبر : 37005
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
آلمان اولین شریک تجاری ایران در اروپا / روند واردات در 11 ماه 1402 + جدول

اکوایران: 10 فروشنده برتر کالاهای وارداتی به ایران در 11 ماهه سال 1402 توسط گمرک معرفی شدند. بر اساس ارزیابی های انجام شده در این مدت، بیشترین کالاهای وارداتی از نظر ارزش به امارات متحده عربی و آلمان به کشور آلمان اختصاص داشت. اولین شریک تجاری ایران در اروپا.

اخبار اقتصادی، بر اساس ارزیابی میزان واردات کشور در 11 ماهه امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 6.40 درصد و ارزش دلاری 11.11 درصد افزایش داشته است. بر اساس آمار گمرک در این مدت ارزش دلاری کالاهای وارداتی بالغ بر 59 میلیارد و 884 میلیون دلار بوده است.

داده های اعلام شده نشان می دهد که در دوره مورد بررسی، کشورهای «امارات متحده عربی»، «چین»، «ترکیه»، «آلمان»، «هند»، «فدراسیون روسیه»، «هلند»، «انگلیس»، « سوئیس و عمان 10 صادرکننده برتر کالا به ایران بوده اند. نگاهی اجمالی به فروشندگان کالا به ایران نشان می دهد که پنج کشور اروپایی جزو واردکنندگان ایران بوده اند و آلمان اولین شریک تجاری ایران در اروپا بوده است.

امارات متحده عربی شریک اصلی ایران است

با توجه به روند داده‌های اعلام شده، می‌توان گفت طی دوره مورد بررسی، امارات متحده عربی با 18 میلیارد و 765 میلیون دلار بیشترین واردات را از نظر ارزشی به کشور داشته است که سهم این کشور در سبد واردات از ایران 31.34 درصد بوده است. امارات متحده عربی یکی از کشورهای اصلی صادرکننده و واردکننده محسوب می شود، بنابراین بخش زیادی از کالاهای وارداتی ایران از این طریق وارد کشور می شود، روندی که هزینه های واردکنندگان را افزایش می دهد، اما با توجه به شرایط موجود، واردکنندگان می شوند. مجبور به استفاده از این روش هستند.

پنج واردکننده برتر ایران

بر اساس آمار اعلام شده، می توان گفت «چین» با 16 میلیارد و 754 میلیون دلار و سهم 27.98 درصد، «ترکیه» با 6 میلیارد و 775 میلیون دلار و سهم 11.31 درصدی در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. . اماکن در کشورهای واردکننده به ایران به نوبه خود، «آلمان» با یک میلیارد و 934 میلیون دلار و سهم 3.23 درصد و «هند» با یک میلیارد و 773 میلیون دلار که سهم 2.96 درصدی از کل واردکنندگان را به خود اختصاص داده اند، 5 کشور اول صادرکننده هستند. کالا به ایران

اما در بین پنج کشور دیگر که توانسته اند بیشترین واردات کالاهای وارد شده به کشور را در فهرست گمرکات جذب کنند، کدام کشورها قرار دارند؟ داده های اعلام شده نشان می دهد که «روسیه» با صادرات کالا به ایران به ارزش 1.61 میلیارد دلار در رتبه ششم قرار دارد و ارزش صادرات «هلند» به ایران نیز یک میلیارد و 50 میلیون دلار برآورد شده است.

پس از آن «انگلیس» با صادرات بیش از یک میلیارد دلار در رتبه هفتم قرار گرفت. همچنین در این مدت «سوئیس» 950 میلیون دلار کالا وارد کشور کرده است. این در حالی است که سهم «عمان» از واردات کالا به ایران در دوره مورد بررسی بالغ بر 810 میلیارد دلار بوده است.

از نکات جالب در بین کشورهای واردکننده کالا می توان به حضور 5 کشور اروپایی در بین 10 کشور اول صادرات کالا به کشور اشاره کرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37005

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.