• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

آغاز همکاری بانکی ایران و اوراسیا / خط اعتباری روسیه به مبلغ 6.5 میلیارد روبل برای ایران

  • کد خبر : 32756
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
آغاز همکاری بانکی ایران و اوراسیا / خط اعتباری روسیه به مبلغ 6.5 میلیارد روبل برای ایران

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از بانک مرکزی در این جلسه که رئیس کل بانک مرکزی نیز حضور داشت، مدیران بانک روسیه و بانک ملی ایران افتتاح خط اعتباری 6.5 میلیارد روبلی بین ایران و روسیه را مورد تاکید قرار دادند. قرار است این خط اعتباری از طریق بانک روسیه و بانک ملی ایران برای تامین مالی واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشورمان تامین شود.

خط اعتباری 6.5 میلیارد روبلی نتیجه قراردادهای واسطه گری و قراردادهایی است که بین هر دو بانک به صورت حداقلی و به عنوان شروع عملیات بانکی منعقد شده است.

لازم به ذکر است این گشایش اعتبار اولین گام مهم در راستای توسعه همکاری های ایران و روسیه پس از امضای قرارداد تجارت آزاد با اوراسیا است.

روسای جمهور دو کشور بر توسعه روابط پولی و بانکی ایران و روسیه که یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و معرفی و زیرساخت ها برای توسعه تجارت ایران و روسیه تاکید کردند.

در ادامه دکتر فرزین در این نشست سرمایه گذاری مشترک در پروژه های ایران و روسیه را مورد تاکید قرار داد و خواستار گسترش توان اقتصادی طرفین شد.

ابوالفضل نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی نیز از آمادگی بانک ملی برای توسعه همکاری ها و سرمایه گذاری مشترک با روسیه با توجه به توانمندی های زیرمجموعه های این بانک در حوزه های دارویی، غذایی و پتروشیمی خبر داد.

با وجود تجارت 200 میلیارد دلاری ایران و توانمندی های بالای اقتصاد کشورمان، گسترش روابط بانکی بین المللی گامی بسیار مهم برای توسعه این بخش تلقی می شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32756

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.