• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
9

۵ پیش بینی از آینده‌ی قیمت دلار

  • کد خبر : 547
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
۵ پیش بینی از آینده‌ی قیمت دلار

به گزارش اخبار اقتصادی

فعالان اقتصادی در حالی هفته چهارم بهمن ماه را به پایان رساندند که دلار روندی رو به رشد را در تمامی نرخ ها تجربه کرد. این جهش جدید که از روز چهارشنبه آغاز شد، قیمت دلار در بازار آزاد را در معاملات دیروز به پله هفتم کانال 40 هزار تومانی رساند. به این ترتیب سود دلالی دلار دولتی دوباره افزایش یافته است.

در عین حال قیمت یورو طی دو روز گذشته مسیر جدیدی در شیب صعودی باز کرد و به کانال 50 هزار تومان رسید. قیمت درهم امارات نیز به 12 هزار و 970 تومان رسید.

در عین حال، پس از حضور رئیس کل بانک مرکزی در تلویزیون در ابتدای هفته و بیان اینکه تنها نرخ 43 هزار تومانی (در تاریخ مصاحبه) را می پذیرد، ارزهای خارجی دوباره شروع به جهش کردند. دلار محمدرضا فرزین بقیه قیمت ها را جعلی دانست.

اما اکنون بازار ثابت کرده است که نه به حرف بازارساز گوش می دهد و نه با گفتار درمانی کنترل می شود. بر این اساس قیمت ارزهای خارجی در پایان هفته جاری رشد لجام گسیخته ای را تجربه کرد و به ویژه دلار حداقل سه پله افزایش یافت.

اما کارشناسان چگونه روند قیمت دلار را پیش بینی می کنند؟

در این هفته اخبار برجام دوباره داغ شد. اگرچه این خبر نتوانست تاثیری بر قیمت دلار داشته باشد اما همچنان بازارساز از این خبر به عنوان اهرمی استفاده می کند که می تواند از شتاب نوسانات قیمت بکاهد.

علی طباطبایی کارشناس بازارهای مالی به تجارت نیوز گفت: متغیرهای اصلی احتمال توافق در بازارهای مالی دیده نمی شود، حتی تغییر استراتژی بنگاه های اقتصادی در رابطه با وقوع توافق در بازارهای مالی مشاهده نمی شود. بازارها

وی افزود: احتمال توافق هسته ای در بازارها کم است اما قطعا اگر توافقی صورت گیرد در دو مرحله روی قیمت دلار تاثیر می گذارد مرحله اول هیجان اولیه و تاثیر گذاری قیمت دلار است. در صورت توافق در این مرحله امکان کاهش شدید قیمت ها وجود دارد.

طباطبایی ادامه داد: مرحله دوم مربوط به متعادل سازی قیمت دلار است که در این مرحله در صورت توافق مثبت ممکن است قیمت دلار تغییر کند اما در مجموع به نظر می رسد حتی در صورت امضای برجام، مالی بازارها کمترین واکنش را نشان خواهند داد.”

منبع: اخبار جدید

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=547

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.