به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت دلار، یورو و درهم در بازار ارز و طلا امروز (سه شنبه 18 اسفندماه) نسبت به روز گذشته افزایش یافت.

افزایش قیمت دلار، یورو و درهم در بازار ارز

دیروز قیمت دلار در مرکز مبادلات طلا و ارز با قیمت 43 هزار و 92 تومان به پایان رسید و نسبت به روز یکشنبه بیش از 400 تومان افزایش را به ثبت رساند. قیمت دلار آمریکا امروز سه شنبه 18 اسفند 1401 در این مرکز به 43 هزار و 337 تومان رسید. این قیمت نسبت به روز دوشنبه نزدیک به 250 تومان افزایش نشان می دهد.

دلار مبادله ای در روز افتتاح صرافی ها یعنی 11 اسفند در محدوده 41 هزار و 549 تومان بود و در هفته گذشته نزدیک به 1800 تومان افزایش را به ثبت رسانده است.

با این حال، قیمت های درج شده در مرکز مبادلات بسیار کمتر از قیمت دلار توافق و بازار آزاد است.

از روز گذشته (17 اسفندماه) علائم مربوط به قیمت یورو و قیمت درهم امارات همچنین به مرکز مبادلات اضافه شد. اکنون در سایت این مرکز قیمت یورو حدود 45 هزار و 890 تومان و قیمت درهم امارات 11 هزار و 800 تومان است.

با توجه به نرخ روز گذشته این دو ارز در مرکز مبادلات، قیمت یورو 437 تومان و قیمت به درهم همچنین نسبت به روز گذشته حدود 67 تومان افزایش داشته است.

نرخ حواله دلار، یورو و درهم در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران به ترتیب 376846 ریال، 399042 ریال و 102613 ریال است.

قیمت توافقی دلار تا پایان وقت دیروز با نرخ کمتر از 52 هزار تومان و در محدوده 51 هزار و 970 تومان معامله می شد اما از صبح امروز (سه شنبه 18 اسفند) از مرز 54 تومان عبور کرد. برای نرخ فروش با افزایش قابل توجه. .

امروز حوالی ساعت 12 ظهر سایت مرکز مبادلات ایرانیان متوسط ​​است قیمت دلار وی از توافق برای خرید 53 هزار و 513 تومان خبر داد.

به گزارش سایت مذکور، قیمت توافقی دلار در ساعت 13:13 53 هزار و 465 تومان بود.

قیمت های فعلی حکایت از افزایش حدود 2 هزار تومانی قیمت دلار توافقی در مبادلات نیمه اول امروز دارد.

در حال حاضر میانگین قیمت توافقی یورو 56 هزار و 273 تومان و قیمت است درهم امارات قرارداد 14408 تومانی در سایت مرکز مبادلات درج شده است.

پس از گذشت یک ماه از توقف خرید و فروش توافقی ارز در صرافی ها، بانک مرکزی تصمیم گرفت خرید و فروش توافقی ارز از ششم اسفندماه از سر گرفته شود.

سفری زیر ذره بین بازار دلار

در شرایط کنونی برخی دلالان دلار معتقدند سفر گروسی می تواند آغازی برای نزول بازار باشد، اما «نتیجه» سفر را مهم ترین عامل می دانند. در واقع عنصر مذاکره و سیاست خارجی همچنان یک ترمز انتظار است.

تحلیلگران سیاسی و اقتصادی بر این باورند که اگر توافقی در تهران حاصل شود و ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی های بیشتری را بدهد، احتمالاً قطعنامه ای در 15 مارس تصویب نخواهد شد. مکانیسم ماشه در حال حاضر فعال نیست.

تا شش روز دیگر، گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران موعد مقرر است و تا آن روز، باید چندین نکته روشن شود، از جمله واکنش ایران به نامشخص بودن فعالیت‌های قدیمی که هنوز پرونده باز دارد.

برخی تحلیلگران می گویند محتمل ترین سناریو این است که به جای چنین واکنشی، ایران با بازرسی های متعدد از نطنز و فردو موافقت کند و از تشدید بیشتر تنش ها جلوگیری کند. به گفته فعالان، در صورت عدم همکاری و توافق، صدور قطعنامه در جلسه شورای حکام و ضرب الاجل ایران تقریبا قطعی است.

بر این اساس می توان گفت اتفاقات بسیار مهم شش روز آینده نوسانات بازار و شرایط سیاسی کشور را رقم خواهد زد.

قیمت سکه و نیم سکه در صرافی

میانگین قیمت سکه امامی مبلغ اعلام شده از سوی کانون صرافی ها در زمان نگارش این گزارش 31 میلیون و 660 هزار تومان بوده است.

البته ساعتی قبل از نگارش گزارش، 32 میلیون و 130 هزار تومان اعلام شده بود و قیمت نیم سکه و ربع سکه نیز به طور میانگین 17 میلیون و 85 هزار تومان و 10 میلیون و 970 هزار تومان درج شده بود. به ترتیب.

قیمت سکه امروز بورس

قیمت سکه امروز در محدوده 31 میلیون و 330 هزار تومان فروخته شد.