• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
11

گروسی: حفظ ارتباط با ایران در بالاترین سطح مهم است

  • کد خبر : 2102
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۳:۱۲
گروسی: حفظ ارتباط با ایران در بالاترین سطح مهم است

به گزارش اخبار اقتصادی

افائل گروسی در اجلاس گروه تماس جنبش غیرمتعهدها در باکو به خبرنگاران گفت: برای ما حفظ تماس ها و گفتگو با ایران در بالاترین سطح مهم است.

بر اساس این گزارش، وی ضمن ادعای اینکه «در برخی نقاط در حال ثبت تغییرات نگران کننده در فعالیت های هسته ای ایران هستیم»، افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی باید به منظور بررسی دقیق وضعیت و رفع شبهات به این مکان ها دسترسی مستقیم داشته باشد. که اخیراً گسترش یافته است.” دارند

مدیرکل آژانس اتمی افزود: در دیدار با همکاران ایرانی نیز بر این موضوع تاکید شد.

به گزارش فارس، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی عصر روز جمعه (21 اسفند) وارد تهران می شود. بر اساس این گزارش، «وی در این سفر با مقامات کشورمان دیدار خواهد کرد و موضوعات مختلفی در این دیدارها مورد بررسی قرار خواهد گرفت».

پیش از این سایت شبکه خبری بلومبرگ مدعی شده بود که بازرسان این سازمان بین المللی ذرات اورانیوم غنی شده تا 84 درصد را در ایران پیدا کرده اند.

یک منبع دیپلماتیک نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که هدف از دیدار روز شنبه گروسی با رئیس جمهور ایران «از سرگیری مذاکرات» با این کشور در خصوص فعالیت های هسته ای این کشور است. این منبع افزود که گروسی قصد دارد “روابط (با تهران) را در بالاترین سطوح از سر بگیرد.”

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود که بخش‌هایی از آن را روز سه‌شنبه توسط رویترز منتشر کرد، با اشاره به گزارش ادعایی بلومبرگ اعلام کرد که در حال انجام رایزنی‌هایی با ایران درباره منشا ذرات اورانیوم 84 درصدی کشف شده در تاسیسات هسته‌ای فردو است.

در گزارش آژانس اتمی ایران در نامه ای در 29 فوریه درباره وجود ذرات اورانیوم 83.7 درصدی در فردو آمده است که ممکن است “نوسانات ناخواسته در سطح غنی سازی” رخ داده باشد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بلومبرگ علیه ایران را بخشی از استفاده سیاسی آژانس بین المللی انرژی اتمی برای فشار بر تهران ارزیابی کرده اند.

بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ساعاتی پس از ادعای بلومبرگ در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره این ادعا اعلام کرد: جای تاسف است که آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان به عنوان ابزاری سیاسی برای فشار مورد سوء استفاده قرار می گیرد. جمهوری اسلامی ایران می گیرد».

منبع: اخبار جدید

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=2102

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.