• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
9

کم عمق بودن این روزهای بازار خودرو + جدول قیمت

  • کد خبر : 40754
  • ۰۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴
کم عمق بودن این روزهای بازار خودرو + جدول قیمت

اکو ایران: بازار خودرو وارد سومین هفته رکود شده و با این شرایط قیمت خودروهای پرطرفدار داخلی در کنار مونتاژی امروز تغییری نکرده است. قیمت ها ثابت مانده است و حتی قیمت یک یا دو خودرو نیز به سختی کشف می شود. همه اینها نشان از کم عمق بودن این روزهای بازار دارد.

اخبار اقتصادی؛ بررسی های بازار نشان می دهد که با شروع چهاردهمین دوره انتخابات، بازار خودرو شکل ثابتی به خود گرفت و با توجه به شرایط موجود، فعالان بازار پیش بینی می کنند این روند حداقل تا پایان چهاردهمین دوره انتخابات ادامه داشته باشد.

به گفته فعالان بازار خودرو، قیمت امروز مدل های پرطرفدار داخلی و مونتاژی نسبت به آخرین روز هفته گذشته تغییر چندانی نداشت و مدل های پرطرفدار داخلی با همان قیمت روز پنجشنبه خرید و فروش شد.

به گفته فعالان بازار خودرو، کاهش عرضه و تقاضا دلیل اصلی ثبات قیمت در بازار است، روندی که باعث شد دلالان به تماشاگر تبدیل شوند. از سوی دیگر قیمت دلار نیز امروز در مدت مشابه هفته گذشته با نوساناتی همراه بود و با این شرایط دلار دومین عامل تثبیت قیمت خودروها شد.

اما فعالان بازار خودرو همچنان دلیل تثبیت قیمت خودرو را انتخابات ریاست جمهوری می دانند. از سوی دیگر «دنا پلاس توربو اتوماتیک» امروز در بازار قیمتی نداشت و با این شرایط برای روز دوم امکان اطلاع از قیمت آن وجود نداشت.

قیمت محصولات ایران خودرو

در بین محصولات ایران خودرو، قیمت «دنا پلاس توربو اتوماتیک»، «پژو 207 پانوراما اتوماتیک»، «هایما S7»، «تارا اتوماتیک V2»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات قیمت در این گزارش، قیمت «دنا پلاس توربو اتوماتیک» در بازار فعلی یافت نشد، قیمت این خودرو در آخرین روز هفته گذشته در سایت های خودرویی درج نشد. از سوی دیگر در بررسی بازار می توان گفت که پژو 207 اتوماتیک 890 میلیون توکن قیمت داشته و تغییری نداشته است. «هایما اس ۷» نیز به ۱.۶۵ میلیارد دستگاه رسید. همچنین ارزیابی ها نشان می دهد «تارا وی 2 اتوماتیک» در بازار فعلی 925 میلیون تومان قیمت داشت و تغییری در قیمت نداشت. «رانا پلاس» نیز 618 میلیون تومان بدون تغییر در بازار قیمت داشت. با این حال، در میان خودروهای پرطرفدار ایران خودرو، «پژو پارس ال ایکس» نیز امروز متوقف شد و روی 835 میلیون تومان ایستاد.

قیمت محصولات سایپا.

از بین محصولات سایپا قیمت خودروهای «شاهین جی»، «تیبا هاچ بک EX»، «کوئیک گیر آر»، «کوئیک گیر اس»، «اطلس» و «ساینا گیر اس» مورد ارزیابی قرار گرفت. از سوی دیگر امروز «شاهین جی» 720 میلیون تومان در بازار ماندگار شد. خانواده کویک امروز بدون تغییر باقی ماندند، با این شرایط «Kwik Gear R» 441 میلیون تومان و «Kwik Gear S» 420 میلیون تومان قیمت گذاری شد. ارزیابی بازار نیز نشان می دهد که «تیبا هاچ بک EX» 420 میلیون تومان ارزش دارد و قیمت آن تغییر نکرده است. تحلیل بازار نیز نشان می دهد که قیمت «ساینا دنده اس» ۴۲۹ میلیون تومان در بازار بوده و قیمت «اطلس» در بازار ۵۶۸ میلیون تومانی بدون تغییر باقی مانده است.

اکو 2

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40754

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.