• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
9

کمبود خدمات در شهرهای اقماری تهران

  • کد خبر : 24714
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲:۰۰
کمبود خدمات در شهرهای اقماری تهران

به گزارش اخبار اقتصادی– کمبود امکانات در شهرهای جدید باعث شده این مناطق تنها به خوابگاه ساکنان خود تبدیل شوند. افرادی که در شهرهای جدید زندگی می کنند برای رفتن به محل کار خود باید هر روز فاصله محل سکونت خود تا تهران را طی کنند، در حالی که حمل و نقل عمومی سازمان یافته وجود ندارد.

به گزارش شفقنا اخمی به نقل از تجارت نیوز، افزایش جمعیت ساکن در تهران و همچنین افزایش قیمت مسکن باعث شده است که طی سال های اخیر تمایل مردم به سکونت در ساختمان های نوساز افزایش یابد.شهرهای حاشیه تهران . .

ساکنان این مناطق برای حضور در محل کار و تحصیل هر روز مسافتی چند ساعته را تا تهران طی می کنند و در پایان روز نیز همین مسافت را طی می کنند تا به محل سکونت خود برسند. این مشکل باعث شده تا شهرهای جدید تنها به اتاق خواب صاحبان این مناطق تبدیل شوند.

علیرضا جعفری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در این خصوص به تحلیل بازار گفت: در ایجاد شهرهای جدید و میزان موفقیت در این شهرها تا حدودی عقب هستیم و این شهرها بوده اند. این روزها به اتاق خواب تبدیل شده است.

وی همچنین بیان کرد: فلسفه وجودی شهرهای جدید ایجاد سکونتگاه های جذاب و باکیفیت برای جذب جمعیت مادرشهرها به مناطق اقماری شهرهای موجود بود. اما افزایش هزینه های زندگی در شهرهای مادر و شهرهای بزرگ باعث شد که شهرهای جدید به سکونتگاه هایی تبدیل شوند که گاه از آنها به عنوان سکونتگاه های درجه دو یاد می شود.

کمبود تجهیزات مشکل اصلی شهرهای جدید است

مشکل اصلی که از ابتدا گریبان شهرهای جدید را گرفت این بود که دولت آنها را به عنوان امکاناتی برای زندگی کامل نمی دید. با به وجود آمدن شرایط کنونی مشخص شد که از ابتدا نگاه خوابگاهی به این شهرها وجود داشته است. بنابراین آنها فقط محلی برای پناه بردن افراد در شب هنگام پایان کارشان در تهران هستند.

اکنون عملا شهرهای جدید از نظر اشتغال و امکانات رفاهی در فاصله نجومی از شهر تهران واقع شده و کاملاً به مرکز وابسته هستند. مشکل دیگری که در این میان وجود دارد، نبود وسایل نقلیه راحت برای سفر به این شهرها است.

تا زمانی که شهرهای جدید و اقماری تهران با وسایل نقلیه عمومی دسترسی آسانی به تهران نداشته باشند، توسعه شهری به آنها سرایت نخواهد کرد و مردم برای انجام کوچکترین مشاغل مجبور خواهند بود فاصله زیادی بین تهران و محل زندگی خود داشته باشند. .

به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده است که دولت در چند سال آینده برای تسهیل سفر به این مناطق و ایجاد فرصت های شغلی در آن ها فکر کند تا حداقل بخشی از مردم بتوانند در محل زندگی خود کسب درآمد کنند.

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=24714

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.