• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

کفه کاهشی در بازار طلا و سکه سنگین شد

  • کد خبر : 40246
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
کفه کاهشی در بازار طلا و سکه سنگین شد

دیروز اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد. گفته می شود این خبر بازارها را به حالت تعلیق درآورده است. این در حالی است که بازار طلا و ارز روز گذشته را با کاهش قیمت به پایان رساند. اما آیا پس از اعلام اسامی کاندیداها کاهش قیمت ادامه دارد؟

اخبار اقتصادی، روز گذشته بازار طلا و سکه شاهد افت قیمت بود. شکاف ارز بازار با ارز رفاه، نیم میلیونی و حباب گرم ارز نیز به 73 درصد رسید.

مهمترین خبر روز گذشته اعلام اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود. خبری مبنی بر اینکه معامله گران بازار با تحلیل آن، یک طبقه افزایش یا کاهش را برای معاملات خود انتخاب می کنند.

در بازار طلا و سکه چه خبر بود؟

هر گرم طلای 18 عیار دیروز سه میلیون و 316 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز شنبه 0.67 درصد کاهش داشت. هر اونس طلا روز یکشنبه 2293 دلار ثبت شد.

همچنین سکه امامی نیز با 200 هزار تومان کاهش نسبت به روز شنبه 40 میلیون و 400 هزار تومان فروخته شد. یعنی کاهش 0.25 درصدی. نیم سکه ۲۳ میلیون تومان شد و قیمت تغییر نکرد. ربع سکه 14 میلیون و 900 هزار تومان قیمت داشت که نسبت به روز شنبه یک درصد کاهش را نشان می دهد.

طلای مذاب روز قبل مثل یک سکه سقوط کرد. از سوی دیگر ارز رفاهی نیز کاهش یافت. ارز رفاهی از کانال 40 میلیونی تومبا خارج شد و عقب نشینی کرد. دیروز اختلاف سکه بازار با سکه رفاه 550 هزار تومان بود که خبر مهمی برای معامله گران بازار طلا و سکه بود. وضعیتی که نشان از تقویت سمت نزولی بازار طلا و ارز دارد.

قیمت طلا و سکه امروز 31 خرداد.

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر امروز و تاکنون قیمت هر گرم طلای 18 عیار سه میلیون و 313 هزار تومان ثبت شده است.

قیمت سکه امامی 40405000 تومان و هر قطعه سکه بهار آزادی 37280000 تومان است. نیم سکه معادل 23 میلیون و 60 هزار تومان و ربع سکه معادل 14 میلیون و 940 هزار تومان است. قیمت سکه یک گرمی 6 میلیون و 920 هزار تومان است.

هر اونس طلا در حال حاضر 2293 دلار معامله می شود.

پیش بینی قیمت سکه امروز 21 خرداد

گفته می شود تایید رتبه مسعود مزیکیان مورد توجه بازارها قرار گرفته است. روز گذشته مصاحبه یک پزشک در رسانه ها دست به دست می شد که در آن گفته بود از افرادی مانند محمدجواد ظریف در کابینه دولت احتمالی خود استفاده خواهد کرد.

برخی می گویند که بازار در حال حاضر در حالت آماده به کار است. گروهی دیگر اما مدعی هستند که تایید مدرک دکتری مضرات بازار ارز را تشدید می کند. در نتیجه، طلا و ارزها احتمالاً روند نزولی را ادامه خواهند داد.

البته برخی از معامله گران نیز معتقدند که بازارساز اجازه افزایش قیمت دلار را نمی دهد. به عقیده این گروه، بازار ارز در روزهای آینده با تعدیل تدریجی همراه خواهد بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40246

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.