• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

کدام گروه بیشترین تورم را در گروه صنعت داشته است؟

  • کد خبر : 44217
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
کدام گروه بیشترین تورم را در گروه صنعت داشته است؟

اکو ایران: بررسی ها نشان می دهد در مردادماه امسال صنعت چرم بیشترین تورم نقطه به نقطه و صنعت فرآورده های پالایشی کمترین تورم نقطه به نقطه را تجربه کردند.

اخبار اقتصادی، تورم تولیدکنندگان صنعتی یکی از مهم ترین متغیرهایی است که نشان می دهد قیمت نهایی محصولات صنعتی چقدر تغییر خواهد کرد. به عبارت دیگر افزایش قیمت نهاده های تولید در نهایت خود را در قیمت نهایی محصولات نشان می دهد و بر قیمت بازار محصولات صنعتی تاثیر می گذارد.

تحلیل نقطه به نقطه تورم مؤلفه های صنعت در مردادماه سال جاری نشان می دهد که این تورم در سه بخش «چرم و محصولات وابسته»، «تجهیزات برق» و «مواد شیمیایی و فرآورده های آن» و در سه بخش بیشترین میزان تورم را دارد. «تولید کک و محصولات آن». از پالایش نفت، «کاغذ و فرآورده‌های آن» و «محصولات دارویی» کمترین سطح را داشتند.

همچنین، تحلیل نقطه به نقطه تورم تولیدکننده در بخش صنعت حاکی از آن است که صنعت «محصولات غذایی» بیشترین افزایش تورم و صنعت «فلزات اساسی» بیشترین کاهش تورم را نسبت به تیرماه داشته اند.

تورم مواد اولیه صنعت چرم به 40 درصد رسید

تحلیل آمار تورم تولیدکنندگان صنعتی نشان می دهد که در مردادماه امسال تورم تولیدکنندگان صنعتی 20.2 درصد بوده است.

این در حالی است که صنعت “چرم و محصولات وابسته” تورم نقطه به نقطه معادل 33.9 درصد را تجربه کرده است. پس از آن صنایع «تجهیزات برق» و «محصولات شیمیایی و فرآورده های آن» در مردادماه به ترتیب تورم 33.4 و 29.7 درصدی را ثبت کردند.

از سوی دیگر کمترین تورم پیشران در صنعت «تولید کک و فرآورده های نفتی» رخ داده و آمارها نشان می دهد که تورم پیشران در این صنعت معادل 6.1 درصد بوده است. رتبه بعدی با کمترین تورم تولیدکننده مربوط به صنایع «کاغذ و فرآورده های آن» و «محصولات دارویی» است. بر اساس آمار، نرخ تورم پیسران در این دو بخش به ترتیب 12.6 درصد و 13.2 درصد است.

030625

افزایش 3.7 درصدی در تورم مواد غذایی

متغیر دیگری که می تواند وضعیت صنعت در مردادماه را نشان دهد، تغییرات تورم تولیدکننده در مردادماه نسبت به تیرماه است. بررسی این آمار حاکی از آن است که تورم تولیدکننده مردادماه در کل بخش صنعت نسبت به تیرماه 0.7 واحد درصد افزایش داشته است.

بر اساس بررسی های انجام شده، در بین اجزای مختلف صنایع، صنعت «محصولات غذایی» بیشترین افزایش تورم تولیدکننده را نقطه به نقطه داشته است. بر این اساس تورم تولید در بخش «محصولات غذایی» نسبت به تیرماه 3.7 واحد درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر صنعت «فلزات اساسی» بیشترین کاهش تورم تولید را در مردادماه نسبت به تیرماه داشته است. با این اوصاف تورم تولیدکننده «فلزات اساسی» نسبت به تیرماه 0.9 واحد درصد کاهش یافت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44217

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.