به گزارش اخبار اقتصادی، عوامل نزولی (خرس) در بازارها بیت کوین آنها در روز پنجشنبه افزایش یافتند و زمانی که داده های CPI ایالات متحده همراه با پیش بینی ها وارد شد، دارایی دیجیتال به بالای 30000 دلار نرسید.

گوردون گرانت، مدیر ارشد بازرگانی جنسیس به کوین تلگراف گفت: بیت کوین به یک دارایی بزرگ تبدیل شده است و ما باید از نظر جریان مشتری به آن نگاه کنیم. “حرکات آنها اکنون تا حدودی به رویدادهای کلان اقتصادی مانند تورم، رشد و همبستگی با دارایی های پرخطر مانند سهام فناوری یا طلا وابسته است.”

بر اساس گزارش CoinGecko، بزرگترین دارایی دیجیتال جهان در ساعت 11:30 صبح به وقت ET با 1 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته به قیمت 29,457 دلار معامله شد.

اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داد که تورم، همانطور که با تغییرات شاخص قیمت مصرف کننده اندازه گیری می شود، از 3 درصد در ژوئن به 3.2 درصد در ماه جولای سالانه افزایش یافت. تورم اصلی CPI، که به استثنای قیمت‌های نوسانات مواد غذایی و انرژی است، از 4.8 درصد در ژوئن به 4.7 درصد در جولای کاهش یافت.

برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که داده های روز پنجشنبه می تواند افزایش نرخ بهره را کاهش دهد فدرال رزرو اگرچه عواملی فراتر از سیاست های پولی بر نرخ تورم تأثیر می گذارد. هزینه های گاز طبیعی، بنزین و نفت خام در این ماه افزایش یافت و فشار قیمت را در زنجیره تامین افزایش داد.