به گزارش اخبار اقتصادی، وعده های دولت چین برای بازگرداندن اقتصاد به مسیر رشد برای فعالان بازار آهن و فولاد این کشور و به همین دلیل سنگ آهن وارداتی به بنادر شمال چین در روز جمعه مرداد ماه جواب نداد. 4. ، در 25 روز گذشته یعنی بعد از 10 جولای در پایین ترین نرخ خود قرار داشت. او آن را دوست داشت.

شکایت از سنگ آهن حمایت نکرد

کاهش تقاضا و افزایش موجودی سنگ آهن در انبارهای شرکت های فولادی چینی عامل افت قیمت این محصول در 2 هفته گذشته بوده است. داده های اقتصادی منتشر شده از چین در ماه جولای، مانند شاخص مدیران خرید تولیدی، نشان می دهد که بخش تولید در چین هنوز در مرحله انقباض است. در همین حال، در ماه های اخیر، سیاستمداران چینی بسته های محرک مختلفی را برای بازگرداندن اقتصاد به مسیر رشد اجرا کرده اند. اما داده های جدید از اقتصاد چین نشان می دهد که این اقدامات محرک برای بازگرداندن اقتصاد به مسیر کافی نبوده است.

شتاب نزولی رشد اقتصادی در چین مقامات این کشور را به کاهش تولید فولاد در مراکز اصلی تولید این محصول از جمله استان یوننان سوق داده است. این موضوع با تضعیف تقاضای سنگ آهن، سیگنال کاهش موثری را برای این بازار به همراه داشته است.

در عین حال، افزایش دما و کاهش بارندگی در نیمکره شمالی باعث شده است که نیروگاه های برق آبی در سیچوان چین با بحران و کمبود تولید برق مواجه شوند. در مواجهه با این وضعیت، سیاست گذاران چینی عرضه برق به صنایع را محدود کرده اند. کاهش اجباری تولید فولاد به دلیل کمبود برق همراه با کاهش تقاضا برای سنگ آهن باعث کاهش قیمت این محصول می شود.

در شرایطی که تقاضا برای سنگ آهن به دلیل محدودیت فولادسازی تحت فشار نزولی قرار دارد. ادامه عرضه سنگ آهن از برزیل و استرالیا بر قیمت ها در این بازار فشار خواهد آورد.

در هفته گذشته وقوع یک تلفات بی سابقه در هبی چین باعث وقوع سیل در این منطقه شد. این مشکل با توقف فعالیت ساخت و ساز در این منطقه احتمال کاهش تقاضا برای فولاد را ایجاد کرد و از کاهش قیمت سنگ آهن حمایت کرد.

با توجه به این وضعیت، تحلیلگران ANZ در یادداشتی اعلام کردند که محدودیت‌های تولید فولاد در چین احتمالاً تکرار خواهد شد. در حالی که حاشیه سود فولادسازی چین کاهش یافته و تولید غیرجذاب شده است، این محدودیت ها احتمالاً منجر به سیگنال منفی موثری برای بازار خواهد شد.

تحلیلگران Westpac در یادداشتی می گویند: نشانه های محدودی وجود دارد که محرک های دولتی کار می کند. بازار املاک چین به طور مداوم تحت فشار نزولی قرار دارد و این امر بازار سنگ آهن را کاهش می دهد.

رویترز به نقل از افراد آشنا گزارش داد که برخی از دولت های محلی در چین دسترسی به ده ها میلیارد دلار از فروش املاک در حساب های امانی را برای توسعه دهندگان املاک دشوار کرده اند. این رفتار برخلاف سیاست دولت برای ایجاد ثبات در بازار ساخت و ساز مسکن در چین است.