• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

کارت سازمان بورس برای کنترل احساسات

  • کد خبر : 44692
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
کارت سازمان بورس برای کنترل احساسات

در جریان معاملات امروز بازار واکنش کمتری به تحولات نظامی و سیاسی نشان داد. با کاهش فشار فروش، جو منفی روز گذشته از بین رفت و بازار به سمت ثبات حرکت کرد. این شرایط منجر به افزایش حجم معاملات خرده فروشی شد.

بسیاری از سهام از محدوده منفی یا خطوط فروش به مناطق مثبت یا خطوط خرید حرکت کردند که نشان می دهد بازار سهام در حال غلبه بر تاثیر رویدادهای روز جمعه است.

از سوی دیگر، دیروز بازار ارز و طلا نشانه هایی از کاهش تمایل به ادامه رشد را نشان داد و امروز معاملات صندوق طلا با کاهش قیمت آغاز شد. این نشان دهنده کاهش شور و نشاط در بازار است.

علی بهشتی روی، کارشناس بازار سرمایه درباره نقش سازمان بورس در کنترل و مدیریت بحران های ناشی از ریسک های سیاسی، گفت: سازمان بورس نقش بسیار مهمی در مدیریت این گونه بحران ها دارد. از جمله مهمترین ابزارهای در اختیار سازمان می توان به ریزساختارهای بازار سرمایه مانند محدوده نوسان، حجم مبنا و در نهایت تعطیلی بازار اشاره کرد.

وی افزود: مهمترین عامل در مقابله با ریسک های سیستماتیک، برنامه ریزی از قبل و اقدام به موقع است. در دوره های گذشته کاهش دامنه نوسانات با دو روز تاخیر باعث زیان سهامداران شد. اما با توجه به اتفاقات روز جمعه، طبق تجربیات قبلی، مرجع نظارت در سریع ترین زمان ممکن عمل کرد.

#نبض_بورس

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44692

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.