• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

چه عواملی باعث تاخیر در پرواز می شود؟

  • کد خبر : 25027
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
چه عواملی باعث تاخیر در پرواز می شود؟

حسام قربانعلی با اشاره به اخباری مبنی بر تاخیرهای ایران ایر در تیرماه به خبرنگاران گفت: عملکرد منتشر شده مربوط به زمان عملیات بزرگ حج سال 1402 بوده و بخشی از این تاخیرها در پروازهای برگشت حج و حج رخ داده است. بخشی از تاخیرهای فرودگاهی هستند. بی برنامه است. تأخیر به دلیل انجام عملیات در فرودگاه جده-مدینه و سایر مواردی که خارج از دسترس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: از سوی دیگر در خصوص میانگین تأخیر بالای ایران ایر باید به این نکته اشاره کرد که تأخیر ثبت شده ناشی از تعداد پروازها و هواپیماها است و مهمتر از آن اینکه اگر شرکتی هواپیما و هواپیما داشته باشد در چه زمانی است. آن را مدیریت می کند؛ مطمئناً تأخیر کمتر آن به معنای منضبط بودن آن نیست. اگر قرار است کل تاخیر اعلام شود، تاخیر باید بر اساس تعداد پروازهای داخلی و خارجی، تعداد ناوگان و تعداد پروازهای برنامه ریزی شده محاسبه شود.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر 30 عامل تاخیر در پرواز را شناسایی کرده است که برخی از آنها در حیطه اختیارات شرکت هواپیمایی بوده و بسیاری از آنها خارج از صلاحیت این شرکت است. با توجه به اینکه برای انجام یک پرواز، هماهنگی های بسیار بالایی با سازمان های موازی و همکار وجود دارد، گاهی اوقات ممکن است اختلالات یا مسائل خاصی در بین گروهی از این حجم از هماهنگی های غیرسازمانی ایجاد شود که منجر به تاخیر شود که به بخشی از این تاخیرها می تواند مربوط به فرودگاه باشد، بخشی مربوط به هندلینگ و زمینی، نبود امکانات زیرساختی و بسیاری از این قبیل مسائل که در اختیار شرکت هواپیمایی نیست و به هر حال بی برنامه تلقی می شود.

قربانعلی ادامه داد: همچنین بخشی از این تاخیرها ناشی از خود مسافر است، مسافری که دیر به باجه پذیرایی مراجعه می کند و برای همکاری با مسافر و ایجاد رضایت، مسافر در لحظه آخر پذیرش می شود. این موضوع گاهی باعث می شود تا تاخیری به نام شرکت هواپیمایی ثبت شود و یا اگر مسافر با کارت پرواز به هواپیما نیامده است باید مسافر را پیاده کرد تا پرواز به موقع حرکت کند که زمان بر است و باعث تاخیر می شود.

وی گفت: از سوی دیگر ممکن است تاخیرهای فنی لحظه ای رخ دهد چرا که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همواره پرواز ایمن را در راستای سیاست ایمنی خود در اولویت قرار داده است.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: بار دیگر یادآوری می شود که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با نظارت بر عملیات پروازی در حال حاضر و استفاده حداکثری در تلاش است تا بهترین خدمات را به هموطنان ارائه کند. هواپیماهای پشتیبانی به منظور افزایش رضایت و ارتقای سطح خدمات.

ایسنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=25027

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.