• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

چرا کاهش بیت کوین می تواند ادامه یابد؟

  • کد خبر : 42528
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
چرا کاهش بیت کوین می تواند ادامه یابد؟

اکوایران: کاهش قیمت بیت کوین 30 درصد از ارزش بازار آن را از بین برده است و احتمالاً در شرایط بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان ادامه خواهد داشت.

اخبار اقتصادی، کاهش اخیر قیمت بیت کوین را می توان به وخامت شرایط اقتصاد کلان نسبت داد. به خصوص افزایش نرخ بهره توسط بانک ژاپن در 31 جولای و گزارش ضعیف بازار کار ایالات متحده در 2 اوت باعث کاهش اخیر بیت کوین شد.

بانک مرکزی ژاپن در 31 جولای نرخ بهره پایه خود را 0.25 درصد افزایش داد که بر معاملات حمل و نقل تأثیر گذاشت. این باعث شد که جفت دلار-ین 3.5 درصد کاهش یابد، از 153.906 به 148.513.

در این حالت، سرمایه گذاران ین را با نرخ بهره پایین وام می گیرند و در دلار یا دارایی هایی با نرخ بهره نسبتاً بالاتر سرمایه گذاری می کنند. معاملات Carry از تفاوت بین نرخ بهره این ارزها سود می برند.

تصمیم اخیر بانک مرکزی ژاپن برای افزایش نرخ بهره و تصمیم فدرال رزرو برای کاهش آن به سود این معامله گران لطمه زد و آنها را مجبور به نقدینگی کرد. در نتیجه این حرکت اجباری، جفت دلار-ین در روز چهارشنبه افت ناگهانی را تجربه کرد. شاخص فناوری ایالات متحده (NDXT)، S&P 500 و سایر دارایی های موزون ریسک پس از انتشار داده های مشاغل ایالات متحده در روز جمعه در حال فروش بودند. ارزهای رمزنگاری شده نیز از جمله این دارایی ها هستند، که توضیح می دهد که چرا بیت کوین از 29 جولای سقوط کرده است.

آنچه سرمایه گذاران می توانند در آینده انتظار داشته باشند

بین 29 جولای و 5 آگوست، انتظار می‌رود کاهش قیمت بیت‌کوین باعث از دست رفتن 30 درصد از ارزش بازار آن شود و از 1382 میلیارد به 969255 میلیون برسد.

از نقطه نظر فنی، بیت کوین در سطح بسیار خوبی برای بازگشت است، اما اگر شرایط اقتصاد کلان بهبود نیابد، بعید است که فروش ارز دیجیتال متوقف شود یا بازگردد. اگر سطح روانی 50000 دلار شکسته شود، سطح حمایت هفتگی 45156 دلار احتمالاً تجدید نظر خواهد شد.

از سوی دیگر، اگر قیمت بیت کوین بهبود یابد، باید از سد کلیدی 57265 دلار عبور کند. علاوه بر این، بیت کوین پرایس پیش بینی می کند که بیت کوین با سطح روانی 60000 دلار مواجه خواهد شد. تغییر این موانع به حمایت نشان دهنده اعتماد است و ممکن است خریداران حاشیه ای را جذب کند. با این حال، با توجه به شرایط بازار جهانی، سرمایه گذاران باید در خرید نزولی بسیار محتاط باشند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42528

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.