به گزارش اخبار اقتصادی، شرکت آمریکایی «Open AI» از راه اندازی جدیدترین نسخه چت GPT، سیستم هوش مصنوعی معروف خود خبر داد که می تواند با استفاده از گفتار با انسان ارتباط برقرار کند.

به گفته نیویورک تایمز، مانند دستیار شخصی آمازون به نام «الکسا» و دستیار شخصی هوشمند اپل به نام «سیری»، وقتی کاربران از JPT Chat سؤال می پرسند، این سیستم هوش مصنوعی به آنها پاسخ خواهد داد.

علاوه بر این، چت JPT برای اولین بار به تصاویر پاسخ می دهد. به عنوان مثال، کاربران می توانند تصویری از داخل یخچال خود را برای این ربات هوشمند ارسال کنند و چت JPT لیستی از غذاهایی را که می توان اکنون تهیه کرد، بر اساس مواد غذایی موجود ارائه می دهد.

پس از معرفی توسط OpenAI در نوامبر 2022، GPT Chat صدها میلیون کاربر را به خود جذب کرده است. پس از معرفی این سیستم هوش مصنوعی، سایر شرکت ها به سرعت توسعه سیستم های مشابه را در دستور کار خود قرار دادند.

شرکت Open AI با عرضه جدیدترین نسخه این ربات هوشمند، از دیگر سیستم های هوش مصنوعی مانند Google Bard پیشی گرفته و در عین حال وارد رقابت با فناوری های قدیمی مانند الکسا و سیری شده است.

Chat JPT و Google Bard مهارت های زبانی قوی تری نسبت به الکسا و سیری دارند و می توانند کارهایی مانند نوشتن ایمیل، مقالات دانشگاهی و نوشتن شعر را به سرعت انجام دهند و تقریباً در مورد هر موضوعی که به آنها ارائه می شود صحبت کنند.

OpenAI معتقد است که صحبت کردن روش طبیعی تری برای تعامل سیستم های هوش مصنوعی با انسان است. به گفته این شرکت، JPT Chat دارای پنج صدای مختلف مردانه و زنانه است و در مقایسه با سایر دستیارهای دیجیتال، این صداها طبیعی تر به نظر می رسند.

در دو هفته آینده نسخه جدید این ربات هوشمند در دسترس کاربران چت +JPT قرار می گیرد و ماهیانه 20 دلار هزینه دارد. در حال حاضر، این سرویس تنها از طریق تلفن های همراه اپل، آی پد و دستگاه های اندرویدی در دسترس خواهد بود.

دستیارهای دیجیتال قدیمی تر، مانند الکسا و سیری، تنها می توانند وظایف محدودی را انجام دهند و فقط می توانند به سوالات برنامه ریزی شده در پایگاه داده خود پاسخ دهند. افزودن دستورات جدید به این دستیارهای دیجیتال ممکن است هفته ها طول بکشد.

در مقابل، JPT Chat می تواند هر سوالی را که بپرسید تنها در چند ثانیه پاسخ دهد.

از سوی دیگر، هفته گذشته آمازون به‌روزرسانی جدیدی را اعلام کرد که باعث می‌شود مکالمات الکسا روان‌تر و طبیعی‌تر به نظر برسند. در این به روز رسانی، الکسا با استفاده از فناوری به نام “مدل زبان بزرگ” در مورد موضوعات مختلف صحبت می کند و می تواند سرعت و زیر و بمی گفتار خود را تغییر دهد تا طبیعی تر به نظر برسد.

اپل که به طور علنی درباره برنامه های خود برای رقابت با JPT Chat صحبت نکرده است، در حال آزمایش نمونه اولیه یک مدل زبان بزرگ است که احتمالاً در محصولات آینده این شرکت استفاده خواهد شد.