• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

چالش خاموشی برای صنعت چاپ

  • کد خبر : 43593
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴
چالش خاموشی برای صنعت چاپ

اکوایران: افزایش بی رویه هزینه های تولید به ویژه کاغذ و مقوا به همراه قطعی مکرر برق و افزایش هزینه های تولید به ویژه انرژی و مواد اولیه، تامین زنجیره ای صنعت گرافیک را نیز با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

اخبار اقتصادی؛ صنعت چاپ با وجود رقابت شدید با رسانه های دیجیتال، همچنان به عنوان یکی از ارکان اصلی صنعت کشور فعال است. در حوزه تحریریه و اطلاع رسانی نیز در کنار این رقابت با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند. به این ترتیب سعید حاجیلو، مدیرکل یکی از هلدینگ های فعال در صنعت چاپ در حاشیه بازدید خبرنگاران از دو واحد فعال در این صنعت، با اشاره به اینکه برای پرکردن خلاء صنعت چاپ کشور، باید گفت: نیاز به به روز رسانی ماشین آلات و امکانات قبل و بعد از چاپ. علاوه بر این، ما بر استفاده از دانش، نرم افزار و سخت افزار روز متکی هستیم. بسیاری از واحدهای صنعت چاپ با استفاده از نیروهای متخصص سعی در رفع برخی از این مشکلات و نیازها دارند، اما باید در این زمینه به این بخش کمک کرد.

حاجیلو درباره چالش های این مجموعه گفت: تا سال 1403 به نوعی توانستیم با مشکلات تخصیص ارز و مشکلات ثبت سفارش به فعالیت خود ادامه دهیم، اما در سال 1403 قطعی های مکرر برق باعث شد تا به عملکرد این چاپخانه آسیب زیادی وارد شود قطع برق رخ داد دستگاه خاموش است و هر بار خاموش و روشن شدن این دستگاه ها 8 ساعت زمان می برد و این مشکل ضرر هنگفتی را به صاحب چاپخانه وارد می کند.

امیر هومان محمدی یکی دیگر از مدیران این صنعت در جمع خبرنگاران گفت: ما همواره سعی کرده ایم علاوه بر چاپ، بزرگترین و پیشرفته ترین مراکز چاپ و بسته بندی فرآورده های دارویی را در ایران داشته باشیم، زیرا فعالیت آنها به بخش مهمی از مصرف انسان سلامتی

به گفته محمدی: در فرآیند استانداردسازی تا 80 درصد موفقیت کسب کرده ایم و در نتیجه این فعالیت ها صادرات به اروپا و خلیج فارس را آغاز کرده ایم. این شرکت چاپ با چالش های متعددی مواجه است.

بیست و یکمین جشنواره ملی صنعت گرافیک

پس از این بازدید، جلال ذکایی، دبیر روز ملی اتحادیه چاپخانه و مدیر سابق دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، به برنامه های این سازمان اشاره کرد. سیاستمدار شورای جشنواره ملی چاپ اظهار داشت: نوع رویکرد این ستاد عموماً مبتنی بر مسئولیت های اجتماعی و عام المنفعه است و در اولین اقدام و به صورت نمادین به مناسبت 11 شهریور 11 زندانی غیرعمد با همت آزاد شدند. از صنعتگران صنعت گرافیک

سپس بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ، به عنوان نماینده یکی از 9 تشکلی که ستادهای اتحادیه را برای بزرگداشت صنعت چاپ تشکیل می دهند، گفت: روز ملی صنعت چاپ فقط یک روز در تقویم نیست. اما روزی برای بزرگداشت تمام فعالانی که در این صنعت گسترده سخت کار می کنند، از جمله چاپگرها، صاحبان کارخانه ها، تولید کنندگان، تاجران، کارمندان، تکنسین ها، طراحان و حتی مصرف کنندگانی که بیشتر زندگی روزمره خود را با آن مرتبط می کنند. با این صنعت زندگی می کند و از محصولات آن بهره می برد و امیدوارم با شناختی که از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی دارم و اهمیتی که وی برای این صنعت قائل است، در جهت رشد و ارتقای کیفیت این صنعت تلاش کند. منجر به افزایش کیفیت زندگی افراد خواهد شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت گرافیک در پایان با اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره ملی صنعت گرافیک که به زودی در سراسر کشور برگزار می شود، به برخی از سیاست های این جشنواره اشاره کرد: جشنواره ملی صنعت گرافیک 1403، قصد داریم از برترین فارغ التحصیلان رشته گرافیک در دانشگاه ها قدردانی کنیم و این جشنواره را با حضور شرکت ها و مجموعه های بزرگ صنعت گرافیک در سایر کشورها برگزار کنیم و تقویت کنیم. جنبه بین المللی این جشنواره تا بتوانیم ایران را در برگزاری یک جشنواره نمادی کنیم. پیشنهاد صنعت گرافیک استاندارد در سطح منطقه.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43593

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.