• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
3

پیش فروش بلیط رفت و برگشت زائران در 3 مرز اربعینی

  • کد خبر : 41278
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
پیش فروش بلیط رفت و برگشت زائران در 3 مرز اربعینی

به گزارش اخبار اقتصادی، حمیدرضا شهرکی سیدریانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حاشیه نشست همفکری مدیریت حمل و نقل. سفر به اربعین و در نشست با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مسئولیت برگزاری همایش بزرگ اربعین حسینی را در ادارات مختلف بر عهده دارد که مهم ترین آن جابجایی زائران است.

شهرکی با بیان اینکه سال گذشته دو میلیون و صد هزار زائر از مبادی داخلی به مرزهای اربعین و بالعکس از مرزهای اربعین به مقاصد داخل کشور برای شرکت در همایش اربعین توسط ناوگان حمل و نقل عمومی منتقل شدند، افزود: امسال مدیریت برای داشتن ظرفیت بیشتر برای جابجایی زائران، امسال برای اولین بار بلیت رفت و برگشت را در مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین پیش فروش می کنیم.

وی همچنین مشارکت مردم در حمل و نقل و در طرح سفر مشترک «نزار سفر» را برجسته کرد و تشخیص داد: از افرادی که در صورت خالی بودن ظرفیت وسیله نقلیه خود از خودروی شخصی برای جابه‌جایی استفاده می‌کنند و قصد جابه‌جایی زائران را دارند. خواهشمند است در این امر مهم مشارکت داشته باشند، ضمناً از بسترهای اینترنتی ارائه دهنده خدمات حمل و نقل مسافر در جابجایی زائران کمک گرفته خواهد شد.

شهرکی از انجام دو مانور بزرگ پیش از آغاز همایش بزرگ اربعین خبر داد و افزود: آنچه در حوزه حمل و نقل حاصل شده استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است که سرمایه گذاری در این حوزه را بر عهده دارد. ، با برگزاری جلسات هماهنگی و مشارکت تشکل ها، انجمن ها و اتحادیه های مربوطه امیدوارند بهترین خدمات را به زائران حسینی ارائه دهند.

معاونت حمل و نقل سازمان همچنان بهسازی و ایمن سازی محورهای منتهی به پایانه های مرزی، ارائه خدمات به بیش از 1100 مجتمع خدماتی رفاهی جاده ای، بهبود شرایط خدماتی (نصب سایه بان، سیستم خنک کننده، مه پاش ضد مه، سرویس های بهداشتی، خوابگاه رانندگان را ادامه می دهد. و غیره) در پایانه های مرزی، مسئولیت ها شامل استفاده از سیستم های راهداری شامل تردد شمار، پلاک خوان، وسایل تردد و ردیابی در قالب اتاق های نظارت و ارائه برنامه ها و محتوای فرهنگی و مذهبی و … می باشد. اربعین حسینی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:

گفتنی است در این همایش تنی چند از مدیران ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها از جمله مرزی گزارشی از اقدامات و پروژه های زیربنایی در ایام اربعین ارائه و به بیان چالش ها و مشکلات پرداختند. از رشته مربوطه

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41278

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.