• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

پیش بینی هفته بورس / درگیر شدن یک سیاستمدار در چنبره به اصطلاح خطا

  • کد خبر : 38763
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
پیش بینی هفته بورس / درگیر شدن یک سیاستمدار در چنبره به اصطلاح خطا

اکوایران: سیاست خارجی، سیاست مبادله ای و تجاری، نحوه مدیریت منابع، تراز انرژی کشور، مداخلات در بازار املاک، طلا و ارز و … بر بازار سرمایه تاثیرگذار است، بنابراین دولت نمی تواند به بازارها نگاه کند. تا اندازه ای. تأثیر هر سیاستی را می توان به سرعت در بازارهای دیگر مشاهده کرد و این ایده که یک بخش را می توان بدون در نظر گرفتن سایر بخش ها تغییر داد یا تغییر داد، اشتباه است. همانطور که تخصیص منابع به تولید از طریق مدیریت تسهیلات بانکی نیز یکی از موارد این سوءتفاهم است که تا حدودی قابل رفع است.

اخبار اقتصادی، در دومین هفته معاملاتی اردیبهشت ماه برخلاف هفته قبل، روند تغییرات شاخص های سهام نزولی بود.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای هفته گذشته 654 واحد افزایش یافت و 36 میلیارد تومان پول واقعی وارد بازار شد. روز یکشنبه شاخص 20 هزار و 145 واحد افت کرد و 119 میلیارد تومان سرمایه واقعی از بازار خارج شد. روز دوشنبه شاخص 3737 واحد افت کرد و 114 میلیارد تومان پول واقعی از بازار خارج شد.

روز سه شنبه شاخص ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد کاهش یافت و خروج سرمایه به ۲۳۷ میلیارد تومان ادامه یافت.

روز چهارشنبه شاخص کل 3902 واحد افت کرد و شاخص هم وزن 42 واحد افزایش یافت. همچنین 214 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد.

به این ترتیب در پایان معاملات روز چهارشنبه، شاخص کل 39 هزار و 524 واحد کاهش نسبت به هفته قبل داشت، بنابراین بازده هفتگی شاخص بورس منفی 1.7 درصد بود. شاخص هم وزن در پایان هفته 12812 واحد کاهش نسبت به هفته قبل داشت و بازدهی منفی 1.6 درصدی را به ثبت رساند.

در مجموع در طول هفته 648 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد و میانگین برداشت روزانه پول واقعی 130 میلیارد تومان بود.

روند تغییرات ارزش معاملات خرد بورس نیز نزولی بود، میانگین ارزش معاملات خرد در بورس طی هفته گذشته 3 میلیارد و 935 میلیون تومان بود که نسبت به رقم 5 میلیارد و 690 میلیارد تومانی قبلی 31 درصد کاهش داشت. هفته

به این ترتیب پس از صعود شاخص به کانال 2 میلیون و 300 هزار واحدی در هفته اول اردیبهشت، در این هفته شاخص به کانال 2 میلیون و 200 هزار واحدی بازگشت که گویی شاخص عقب نشینی کرده است. کاهش این شاخص در حالی رخ داد که تنش های نظامی بین ایران و اسرائیل کاهش یافته بود. در هفته جاری کاهش نرخ ارز در بازار آزاد، بحث درباره مابه التفاوت نرخ ارز دریافتی و پرداختی صادرکنندگان، حواشی مربوط به مدیریت بازار شرکت ها و رشد دلار از مهم ترین اخبار برای سرمایه بود. فعالان بازار

به طور کلی می توان گفت عاملی که باعث فراز و نشیب بازار بالاتر از اخبار و بحث های روزانه می شود، سیاست های دولت و نحوه مداخله دولت در بازارها است. سیاست خارجی، سیاست مبادله و تجارت، نحوه مدیریت منابع، تراز انرژی کشور، مداخلات در بازار املاک، طلا و ارز و… آنها بازار سرمایه را تحت تأثیر قرار می دهند، بنابراین دولت نمی تواند نگاهی جزئی به بازارها داشته باشد. . تأثیر هر سیاستی را می توان به سرعت در بازارهای دیگر مشاهده کرد و این ایده که یک بخش را می توان بدون در نظر گرفتن سایر بخش ها تغییر داد یا تغییر داد، اشتباه است. همانطور که تخصیص منابع به تولید از طریق مدیریت تسهیلات بانکی نیز یکی از موارد این سوءتفاهم است که تا حدودی قابل رفع است. بنابراین بازار سرمایه نسبت به تغییرات سایر بازارها به شدت واکنش نشان می دهد و این نکته مهمی است که به نظر می رسد مسئولان به آن توجه کافی ندارند. در چنین شرایطی به نظر می رسد بورس در حال حاضر قدرت صعودی ندارد، به ویژه اینکه با فرا رسیدن فصل گرما، ترس از کمبود انرژی گریبان سهامداران را گرفته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38763

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.