• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

پیش بینی قیمت دلار تا هفته اول اسفند

  • کد خبر : 35576
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
پیش بینی قیمت دلار تا هفته اول اسفند

در حالی که نشانه های نوسان در بازار ارز مشخص است، به گفته اکثر فعالان بازار، قیمت دلار تا هفته اول اسفند افزایش شدیدی نخواهد داشت.

بازار ارز که در پایان هفته گذشته بین 54 تا 55 هزار تومان در نوسان بود، از سقف مثلثی خارج شد. این در حالی است که گروهی از تحلیلگران این نوسان دلار را سیگنالی دانسته و قیمت بالای دلار را پشتوانه ای ندارد. به گفته تحلیلگران فنی، مبلغ 56 هزار و 500 تومان محدودیت مهمی است که در صورت تثبیت روزانه قیمت دلار بالاتر از آن، کاهش آن دشوار خواهد بود.

در پایان هفته گذشته قیمت دلار هرات از خط مقاومتی 55 هزار و 300 تومان عبور کرد و از ورود به کانال بالا بازماند. بازار ارز هرات پشت خط روز جمعه با قیمت تقریبی 55 هزار و 700 تومان به پایان رسید.

قیمت تتر که از دلار تهران عقب بود روز پنجشنبه از مرز 55 هزار و 300 تومان گذشت و از ورود به کانال 56 هزار تومان بازماند. به گفته تحلیلگران فنی، در صورت تثبیت قیمت تتر در کانال 56 هزار تومانی، ممکن است تا نصف این کانال نوسان داشته باشد.

صدور گواهی سپرده ویژه با سود 30 درصد همچنان موضوع بحث های داغ بازار است. انتشار این گواهی سپرده اگرچه از تب بازار ارز کاسته است اما انتقاداتی را در پی داشته است. به گفته تحلیلگران منتقد، این سیاست پولی بانک مرکزی باعث تردید فعالان بازار سرمایه برای خرید سهام شده است. در واقع از منظر این گروه، گواهی سپرده سود 30 درصدی بانک مرکزی تهدیدی برای نقدینگی در بازار سرمایه است.

به گفته معامله گران فنی، در صورت تثبیت قیمت در کانال جدید طی هفته آینده، بازار دلار در این زمینه کف می کند و به راحتی کاهش نمی یابد. سقف حمایتی قیمت دلار هرات 55 هزار و 300 تومان است; اگر گم شود می تواند با کاهش وارد کانال پایینی شود. با این حال نشانه های نوسانات در بازار مشخص است اما از دید اکثر بازارها قیمت دلار تا هفته اول اسفند با افزایش شدیدی روبرو نخواهد شد. البته از نگاه فعالان بازار، شرایط متشنج در منطقه عامل اصلی نوسانات است و در صورت دستیابی به آتش بس در جنگ غزه، این امر می تواند قیمت دلار را کاهش دهد و بازار ارز را به خود اختصاص دهد. به طبقه دوم

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35576

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.