• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

سبک عبدالناصر همتی در تزریق دلار به بازار چیست؟

  • کد خبر : 42168
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
سبک عبدالناصر همتی در تزریق دلار به بازار چیست؟

قیمت دلار و ارز از محدوده حبس خارج شد اما افزایش شدیدی ندارد/ تبدیل دلار به تتر در بازار دوباره تقویت شد/ قیمت دلار رسمی و یورو وارد کانال جدیدی شد. با افزایش / حباب طلا مثبت شده و حباب سکه نیز به 20 رسیده است درصد درآمد/سبک عبدالناصر همتی هنگام تزریق به بازار چقدر است؟

قیمت دلار و ارز از محدوده مشخص خود خارج شد و روزانه در کانال جدید تثبیت شد. قیمت دلار هرات که به مدت 17 روز در کانال 57 هزار تومان راکد بود، روز شنبه با افزایش کانال 58 هزار تومانی بازگشایی شد و قیمت ارز نیز در 20 نوسان اخیر در نوسان بود. روزها در کانال 40 میلیونی به کانال جدید نقل مکان کرد.

با توجه به همزمانی پایان دولت سیزدهم و افزایش قیمت ارز و سکه در بازار، رویکرد بازرگانان قوت گرفت. پیش از این در بازار دیده شده بود که دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می کند تا نرخ های دولت چهاردهم را کاهش دهد تا کمترین قیمت دلار و ارز را عرضه کند.

در یکی دو روز اخیر با افزایش نوسانات در بازار، اعتماد معامله گران تقویت شد. آنها فکر می کنند نوسانات بازار ارز و ارز و آغاز به کار دولت جدید بی ارتباط نیست. البته برخی تحلیلگران معتقدند که بانک مرکزی پس از پایان مأموریت دولت، بعید است مدیریت بازار را تسهیل کند. به گفته آنها، نوسان اخیر باید منشأ داشته باشد. تعطیلات، افزایش هجوم پول نفت و احتمالاً روندهای غیراقتصادی، مانند افزایش شانس ترامپ برای پیروزی، از دلایل این نوسان است.

روز شنبه، اگرچه بازار ارز و ارز پس از گذشت بیش از دو هفته از منطقه رنج خود خارج شد، اما قیمت همچنان افزایش چندانی نداشت. تحلیلگران بر این باورند که آنچه مانع از رشد روز شنبه بازار شد، ایجاد بن بست است. در شرایط بلوک خریدار باید به فروشنده سود بدهد و به همین دلیل افراد کمی حاضر به خرید هستند. البته این وضعیت مسدودکننده از نیمه دوم سال شدیدتر شد و به همین دلیل قیمت ها از محدوده مقاومتی عقب نشینی کردند. تحلیلگران معتقدند تا زمانی که سایه رکود در بازار وجود داشته باشد، افراد کمی حاضر به خرید و ضرر خواهند بود. به همین دلیل از نظر اکثریت بازار قیمت ها در حال حاضر روند صعودی قوی ندارند.

قیمت دلار هرات روز شنبه در اولین گام کانال 58 هزار تومانی باز شد و از همان ابتدا تمایل به افزایش نشان داد. قیمت دلار هرات در نیمه اول تا سطح مقاومتی 58 هزار و 500 تومان بالا رفت، اما در نیمه دوم به دلیل شکل گیری وضعیت بلوکی از این سطح افت کرد و در قیمت 58 هزار و 150 تومان بسته شد.

قیمت درهم با اختلاف مثبت 110 تومانی تا 15950 تومان آغاز شد و زودتر از روزهای گذشته با قیمت 15960 تومان به پایان رسید. به نظر می رسد این پایان زود هنگام بازار دبی به دلیل شرایط تعطیلی در ایران و ساعات کاری بانک ها باشد.

قیمت ارز 41 میلیون و 200 هزار تومان باز شد و تا 41 میلیون و 350 هزار تومان افزایش یافت اما با کاهش نرخ بازگشایی دوباره بسته شد.

قیمت طلای مذاب از پله ششم کانال 14 میلیونی شروع به حرکت کرد و تا خط مقاومت پله هفتم بالا رفت. در آینده به دلیل شرایط بلوک این بازار نیز با افت از این مرز عقب نشینی کرد.

با این حال، بازار طلا و سکه همراه با بازار ارز افزایش یافت، اما دومین متغیر یعنی آنا طلا در پایان هفته بازار جهانی کاهش یافت. به همین دلیل حباب ارز و طلا افزایش یافت. حباب ارز به 20 درصد رسید و حباب طلای مذاب که در هفته معاملاتی گذشته منفی بود مثبت شد.

در سمت رسمی بازار، قیمت دلار و یورو همانند بازار آزاد افزایش یافت. قیمت اسکناس دلار در صرافی با 500 تومان افزایش وارد کانال 48 هزار تومان شد و قیمت یورو با 600 تومان افزایش به 52 هزار و 100 تومان رسید.

دو موضوع داغ بازار تعطیلی این روزها و صحبت های عبدالناصر همتی در مقر باشگاه درباره تزریق بازار بود. یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران و امارات گفت: نرخ ارز هر روز ساعت 11 اعلام می شود، اما ساعت 12:00 بانک ها تعطیل می شوند و حواله تا یک ساعت به بانک نمی رسد. سپس می خواهید انتقالی انجام دهید و برق قطع می شود. فردا سیستم ها قطع می شود شما می خواهید کار کنید، اینترنت قطع می شود. برای دریافت نرخ در واتس اپ باید به کلید برق وصل شوید، سپس قطع کننده مدار را قطع کنید تا بتوانید انتقال اینترنت انجام دهید. یک کار ساده که یک هفته در آن غرق شده ایم.

عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی که این روزها نیز کاندیدای وزارت اقتصاد در دولت پزشکی است، از تزریقات منظم بانک مرکزی در باشگاه انتقاد کرد. همتی گفت الان می بینم بانک مرکزی مرتب تزریق می کند، قیمت پایین نمی آید بلکه بالا می رود. شما باید در یک آبشار دخالت کنید، یعنی باید از بالا تزریق کنید، نه از پایین قیمت. تزریق به زمین فقط رانت ایجاد می کند. در سال 1997-1999 من یک میلیارد دلار از بازار بدون تزریق چیزی جمع آوری کردم. البته این نگاه به آقای همتی و سابقه ایشان نیز در بازار وجود دارد و از سال 1376 لقب نوسانگر بزرگ را به خود اختصاص داده است.

به گفته تحلیلگران فنی، محدوده مقاومتی مهم بازار بین 58 هزار و 500 تومان و 58 هزار و 800 تومان است و تا زمانی که بالای آن تثبیت نشود، روند صعودی در بازار شکل نخواهد گرفت.

هدف بازار ارز و سکه قیمت تتر بود. با رشد قیمت بیت کوین، قیمت تتر از کانال 59 هزار تومانی عقب نشینی کرد و دوباره به زیر نرخ مبادلات تهران رسید. با توجه به این وضعیت، تبدیل دلار به تتر در بازار قوت گرفته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42168

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.