• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

پیش بینی بورس چهارشنبه 10 اسفند 1401

  • کد خبر : 1877
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۳:۴۱
پیش بینی بورس چهارشنبه 10 اسفند 1401

به گزارش اخبار اقتصادی

نماگر اصلی تالار شیشه ای در جریان معاملات روز سه شنبه با افزایش 29 هزار و 49 واحدی معادل 1.6 درصد این شاخص مواجه شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات روز در سطح یک میلیون و 838 هزار واحد قرار گرفت.

با این حال، به نظر می رسد تابلوی معاملات راوی درستی از آنچه نقشه بازار در پایان معاملات روز سه شنبه نشان داد، نباشد. سهامداران در معاملات روز سه شنبه با یک بازار بسیار نوسان مواجه بودند. تغییر فاز بازار که با شرایط منفی آغاز شد، از نکات قابل توجه بازار بود.

شاخص معادل بورس که معرف سهام متوسط ​​و کوچکتر بازار است این روزها با سقف تاریخی خود دست و پنجه نرم می کند و در نهایت امروز توانست به ارتفاع 538 هزار واحدی برسد.

در پایان شاخص کل هم وزن همسو با شاخص کل رفتار کرد و با رشد 0.8 درصدی به سطح 538 هزار و 802 واحد رسید.

به طور کلی دو گروه از افراد با دیدگاه های اقتصادی متفاوت در بازارهای مالی وجود دارد. معامله گران و سرمایه گذاران. بورس اوراق بهادار تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی، پس از دوره‌هایی از رشد بازار، معامله‌گران سود می‌برند و از سهام با قیمت‌هایی خارج می‌شوند که فکر می‌کنند احتمالاً اصلاح یا سقوط می‌کنند.

دسته دوم که شامل سرمایه گذاران می شود، اما با دیدگاه سرمایه گذاری و برای دوره های نسبتا طولانی تری در روند سهام باقی می ماند. در حال حاضر و در شرایط فعلی بازار سرمایه، برخی معامله گران پس از رشد غالب 10 تا 15 درصدی سهام، شروع به شناسایی سود می کنند و به این ترتیب شاهد فشار عرضه در بازار هستیم.

تعیین حد رقابت 20 درصدی قیمت عرضه خودرو در بورس کالا که در روزهای گذشته به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده بود، باعث شد تا جریان شدید تقاضا از تب در ابتدای هفته سرد شود.

به این ترتیب قیمت گذاری دستوری به گونه ای دیگر ادامه می یابد تا از ظرفیت بورس کالا که امکان کشف قیمت با مکانیزم عرضه و تقاضا را فراهم کرده بود، استفاده نشود.

به نظر می رسد بازار سرمایه در بورس فردا روز پر نوسان دیگری را پیش رو داشته باشد. سایه اتفاقات سیاسی روز سهامداران را نیز سردرگم کرده است. بیانیه مقامات ایرانی که از تمایل طرف های خارجی برای احیای برجام خبر می دهد، با واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه «احیای برجام ماه هاست در دستور کار قرار نگرفته است» در مقابل واکنش قرار گرفت.

بر این اساس فشار چنین اخبار متناقضی بر بازار احتمالا فعلا مانع از رشد بیشتر بازار سرمایه خواهد شد.

منبع: اخبار جدید

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=1877

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.